«تسنیم» شبکه قرآن؛ با رویکرد ترویج فرهنگ حفظ + عکس
کد خبر: 4042312
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

«تسنیم» شبکه قرآن؛ با رویکرد ترویج فرهنگ حفظ + عکس

تهیه‌کننده ویژه‌برنامه تسنیم با بیان اینکه رویکرد برنامه معرفی خانواده‌های قرآنی و شهداست که دارای ویژگی‌های خاصی هستند، گفت: این برنامه روزانه در دو بخش به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

«تسنیم» شبکه قرآن؛ با رویکرد ترویج فرهنگ حفظ + عکسمحمدمهدی شکوهی، یکی از تهیه‌کنندگان ویژه‌برنامه‌های مناسبتی در شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با برنامه تلویزیونی تسنیم که این روزها به روی آنتن شبکه می‌رود، بیان کرد: ویژه‌برنامه تسنیم با همراهی علیرضا چنگیزی، هر روز دارای دو بخش از ساعت‌ 15 تا 16 و 21 تا 22 پخش می‌شود. در بخش اول که اجرای آن بر عهده الهام غفاری است، هر روز برنامه را به یکی از بانوان قرآنی تقدیم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه از مبعث رسول اکرم(ص) آغاز شده و تا نیمه شعبان و تحویل سال نو ادامه دارد افزود: هر روز یک بخش ارتباط تلفنی کوتاه با یکی از اساتید حوزه‌های قرآنی و معارفی داریم. بخش بعدی، دعوت از خانواده‌های قرآنی و خانواده‌های شهدا است،

شکوهی اظهار کرد: در ایام ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) نیز با خانواده‌های ایثارگران و جانبازان و شهدا گفت‌وگو داشتیم. همچنین خانواده‌هایی که در فرزندآوری شاخص هستند، دعوت می‌کنیم، به طور مثال خانواده‌ای که پنج فرزند حافظ کل قرآن دارند، یا خانواده دیگری که شش فرزند حافظ اجزای مختلف هستند، دعوت شدند.

این تهیه‌کننده برنامه‌های قرآنی ادامه داد: بخش دیگری نیز با عنوان مشارکت مردمی داریم، که از دو طریق اتفاق می‌افتد؛ سامانه پیامکی 300004477 که مردم می‌توانند از این طریق پیام‌هایشان را با ما در ارتباط قرار دهند و اگر نکته‌ای نیز در ارتباط با حضرت مهدی(عج) دارند نیز می‌توانند در این پیام‌ها ارسال کنند، یا با هشتگ به عشق مهدی می‌توانند در فضای مجازی پیام خود را ارسال کنند. شماره دیگری نیز داریم که می‌توانند در فضای مجازی از طریق پیام‌رسان‌ها عکس و فیلم‌های خود را که مربوط به مناسبت نیمه شعبان است از سال‌های قبل یا امسال، برای ما ارسال کنند که به صورت کلیپ آن‌ها را پخش می‌کنیم و در نیمه شعبان به تعدادی از کسانی که شرکت می‌کنند جوایزی اهدا می‌کنیم.

شکوهی عنوان کرد: در برنامه شب، رویکرد معرفی برنامه‌های شبکه قرآن را داریم، از اینرو در قالب جشنواره‌ای به این موضوع پرداخته‌ایم، ضمناً نظر بینندگان نیز دریافت می‌شود که در سالی که گذشت کدام یکی از برنامه‌های شاخص شبکه قرآن را بیشتر دنبال می‌کردند، به هر برنامه‌ای کدی اختصاص داده شده و بینندگان می‌توانند آن را به سامانه 300004444 ارسال کنند، با حضور عوامل برنامه و کارشناسانی که در طول سال جذابیت بیشتری برای بینندگان داشته‌اند، تهیه‌کنندگان و مجریان برنامه‌ها دورهمی شاد و جذابی در طول برنامه داریم.

این تهیه‌کننده اظهار کرد: مجری برنامه شب علیرضا قوامی است، بخش‌هایی از تیزرها، سکانس‌های جذاب، پلاتوهای کارشناسی و مجری و پشت صحنه‌ها را برای بینندگان پخش می‌کنیم. شب میلاد امام زمان(عج) نیز نتایج نظرسنجی راجع به برنامه‌ها گزارش داده می‌شود و به صد نفر از شرکت‌کنندگان به قرعه مبلغی به عنوان هدیه اعطا می‌شود.

وی در مورد سابقه برنامه‌های پیشین خود، گفت: از ابتدای امسال ویژه‌برنامه‌های مختلفی را داشتیم، شروع برنامه‌هایمان از ابتدای ماه رمضان گذشته بود، برنامه‌ شب‌های قدر و حسینیه تلویزیونی ایران را داشتیم که در چند باکس در روز بود و با حضور کارشناسان مختلف به آیاتی که در خصوص امام حسین(ع)، کربلا و ایام عاشورا بود پرداختیم. در ایام صفر ویژه‌برنامه موکب تلویزیونی ایران را در دو بخش کارشناسی و منبر رسانه‌ای داشتیم، اولین منبری بود که در شبکه قرآن کارشناسان با توجه به اینکه در ایام کرونا خیلی از فعالیت‌های مساجد تعطیل بود، به صورت رسانه‌ای برگزار شد، بازخوردهایی نیز که داشتیم، خوشبختانه در آن ایام پربیننده‌ترین برنامه شبکه قرآن شد. بعد از آن ویژه‌برنامه ربیع را داشتیم که تا 17 ربیع الاول ادامه پیدا کرد، در هر مناسبت ملی یا مذهبی از قبیل انتخابات، دهه فجر و ... ویژه‌برنامه‌هایی خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha