رقابت‌های سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن پایان یافت + عکس
کد خبر: 4040256
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰

رقابت‌های سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن پایان یافت + عکس

شامگاه 13 اسفندماه با پخش تلاوت‌های هشت شرکت‌کننده باقیمانده، پرونده رقابت‌های سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بسته شد.

مسابقات بین‌المللی قرآنبه گزارش خبرنگار ایکنا، برنامه‌های آخرین روز از سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران با طنین صدای تلاوت محمدامین نبی‌لو، قاری نوجوان در تالار اندیشه حوزه هنری تهران آغاز شد.

اجرای این برنامه که به صورت مستقیم از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما، صفحه اینستاگرام ایکنا iqna_video و رادیو قرآن پخش می‌شد برعهده احمد نجف و محمدهادی صلح‌جو بود.


بیشتر بخوانید:


در هیئت داوری نیز ۳۱ داور از ایران و هشت کشور خارجی حضور داشتند. در سالن برگزاری مسابقات، حدود 15 نفر از چهره‌های قرآنی کشور پاکستان، تعدادی از قاریان افغانستان، جمعی از پرسنل نیروی انتظامی، تعدادی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و رؤسای مراکز قرآن و عترت آموزش و پرورش از سراسر کشور حضور داشتند.

رقابت‌های سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن پایان یافت

شامگاه گذشته، هشت اجرای ضبط شده شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل که ترتیب آن به قید قرعه انتخاب شده بود برای هیئت داوران پخش شد.

ابراهیم منانه از کشور لبنان که در رشته قرائت بخش دانش‌آموزی به مسابقات بین‌المللی راه پیدا کرده است، اولین شرکت‌کننده بود که به تلاوت آیاتی از سوره جاثیه پرداخت، وی که حافظ کل قرآن و 18 ساله است، به حوزه IT علاقه‌مند است، وی با اینکه حافظ کل قرآن است ولی در رشته قرائت در این دوره از مسابقات شرکت کرد.

دومین شرکت‌کننده احمد جارالی عبدالرحمان از کشور عراق بود، وی 19 سال سن دارد و در رشته حفظ کل قرآن کریم روشندلان با قرائت آیاتی از سوره اعراف و ابراهیم(ع) به رقابت با دیگران شرکت‌کنندگان پرداخت.

رقابت‌های سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن پایان یافت

شرکت‌کننده بعدی محمد سهراب صادقیار از کشور افغانستان در رشته ترتیل قرآن کریم بود، وی معلم زبان عربی و متولد سال 68 و دارای مدرک کارشناسی علوم قرآنی است که به تلاوت آیاتی از سوره زمر پرداخت.

چهارمین شرکت‌کننده رامی توماهی الحصیری از کشور سوریه در رشته حفظ کل قرآن در بخش روشندلان بود، وی در شهر درعا امام جماعت و واعظ است، قرعه مسابقه وی آیاتی از سوره‌های بقره و دخان بود.

نماینده کشور عراق، دانیال کریم غضبان، پنجمین شرکت‌کننده بود که در بخش قرائت دانش‌آموزی به این مسابقات راه یافته است و آیاتی از سوره انفال را تلاوت کرد، وی 18 سال سن دارد و در سال آخر مقطع دبیرستان مشغول تحصیل است و همزمان به تدریس قرآن نیز اشتغال دارد.

رقابت‌های سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن پایان یافت

ششمین شرکت‌کننده نماینده کشور تاجیکستان در رشته قرائت قرآن با نام ثمرالدین صمداف، بود، وی متولد سال 61 هجری و دارای دو مدرک دکترا در رشته‌های تفسیر قرآن و فلسفه است. در مسابقات جامعة‌المصطفی(ص) رتبه نخست را کسب کرده و در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران در سال 94 توانسته به مرحله فینال راه پیدا کند. وی به قرائت آیاتی از سوره نحل پرداخت.

زمینه جذب صاحبان رتبه‌های بین‌المللی قرآنی در آموزش و پرورش فراهم است

گفت‌‌وگوی ویژه شامگاه گذشته اختصاص به گفت‌وگو با یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش داشت. پس از بخش گفت‌وگو، نوبت به اجرای نماینده ایران، محمدرضا جاهدی‌نیا به عنوان هفتمین شرکت‌کننده رسید که در رشته حفظ کل به این مسابقات راه یافته است، وی به قرائت بخش‌هایی از سوره انعام و غافر پرداخت. جاهدی‌نیا 27 سال سن دارد، دارای مدرک فوق لیسانس و حافظ کل قرآن است، همچنین به شغل معلمی اشتغال دارد.

رقابت‌های سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن پایان یافت

آخرین شرکت‌کننده نیز که با قرائت او پرونده سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بسته شد، زکریا الزیرک از کشور مراکش بود که در رشته قرائت در این مسابقات شرکت کرد، وی 26 ساله و دانشجو است.

حُسن ختام برنامه نیز، هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی گروه طه از استان مازندران بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha