فریادهای مرگ بر آل سعود در خیابان‌های بحرین + فیلم
کد خبر: 4042935
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
ادامه محکومیت اعدام دسته‌‌جمعی در عربستان؛

فریادهای مرگ بر آل سعود در خیابان‌های بحرین + فیلم

مردم خشمگین و معترض بحرینی در محکومیت جنایت اخیر عربستان که 81 تن از شهروندان این کشور را به دلایل واهی اعدام کرده است، به خیابان‌ها آمده و فریادهای «مرگ بر آل سعود»، «آل سعود سرنگون باد» سر دادند.

به گزارش ایکنا از بحرین، شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به اعدام ۸۱ تن از مردم از جمله بازداشت‌شدگان «قطیف» عربستان شاهد تظاهرات گسترده  مردم بود.

تظاهرات‌کنندگان با حضور در نقاط مختلف این کشور، اقدام عربستان در اجرای اعدام گسترده را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن سر دادن شعارهایی علیه آل سعود اعلام کردند که اعدام‌های دسته جمعی در این کشور جنایتی تروریستی است. تظاهرات‌کنندگان همچنین شعارهایی را علیه آل خلیفه سر دادند.

 

بر اساس این گزارش، جمعیت اسلامی الوفاق بحرین نیز امروز، 23 اسفند با صدور بیانیه‌ای اعدام دسته‌جمعی تعدادی از شیعیان عربستان و نیز بازداشت‌شدگان یمنی در زندان‌های آل سعود را محکوم و تصریح کرد: ضمن عرض تسلیت به خاطر شهادت جمعی از جوانان عربستانی اهل قطیف مراتب همدردی خود را با خانواده این شهدا ابراز کرده و برای ارواح طیبه ایشان رحمت و مغفرت الهی را مسئلت داریم. ان شاء‌الله خداوند ایشان را با صدیقین، شهدا و صالحان محشور بفرماید.

الوفاق بحرین در ادامه تأکید کرد: زبان قتل، کشتار و قلع و قمع همواره مردود و محکوم بوده و این شیوه غیرمتمدنانه از تعامل، بیانگر هیچ منطق و مسئولیتی نیست.

همچنین دیگر تشکل‌های اسلامی بحرین اعم از انجمن اقدام اسلامی(أمل)، جریان وفاء اسلامی، جریان اقدام اسلامی و جنبش اخلاص، درباره اعدام‌های اخیر در عربستان با صادر بیانیه‌ای «جنایت هولناک مقامات سرزمین حرمین در قبال گروهی از فرزندان منطقه شرقیه و سرزمین حرمین شریفین» را محکوم کردند.

تشکل‌های اسلامی بحرین در بیانیه مشترک خود ضمن محکومیت شدید‌اللحن این جنایت تصریح کردند: اگر حمایت‌های غرب از جنایات فجیع بن سلمان، ولیعهد سعودی نبود، او هرگز جرأت ارتکاب چنین سیاست‌های وحشیانه‌ای را نداشت.

شهروندان منطقه الشرقیه و قطیف عربستان در طول سال‌های اخیر بارها در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم سعودی و کشتار ده‌ها معترض در شهرهای العوامیه و قطیف تظاهرات کرده‌اند، اما هر بار با سرکوب شدید نظامیان آل‌سعود مواجه شدند.

این نخستین بار نیست که مقام‌های سعودی به اعدام دسته‌جمعی شهروندان اقدام می‌کنند. این رژیم سال 2016 نیز آیت‌الله شیخ باقر نمر النمر را به همراه 46 تن دیگر اعدام کرد.

وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که ۸۱ نفر از شهروندان و ساکنان این کشور را با ادعای ارتباط با تروریسم اعدام کرده است که ۴۱ نفر آنها از شهروندان شیعه اهل منطقه قطیف عربستان سعودی بودند.

انتهای پیام
captcha