کمیته شیعیان عراق: آل سعود برای اعدام بی‌دلیل شهروندان مجازات شود
کد خبر: 4042797
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

کمیته شیعیان عراق: آل سعود برای اعدام بی‌دلیل شهروندان مجازات شود

کمیته هماهنگی شیعیان عراق اعدام 41 شهروند شیعه در عربستان سعودی را بر خلاف اصول همه ادیان توحیدی خواند و تأکید کرد که رژیم آل سعود باید برای این جنایت خود مجازات شود.

به گزارش ایکنا به نقل از السومریه نیوز، کمیته چارچوب هماهنگی شیعیان عراق شامگاه یکشنبه پس از نشست رهبران خود در بیانیه‌ای اعلام کرد: رهبران کمیته جنایت اعدام بیش از چهل نفر از شهروندان شیعه اهل منطقه القطیف عربستان سعودی را محکوم و تأکید می‌کنند که این جنایت برخلاف اصول همه ادیان توحیدی و قوانین و میثاق‌های بین‌المللی حقوق بشر است.

 در این بیانیه آمده است: ما از نهادهای بین‌المللی حقوق بشر می‌خواهیم که نقش واقعی خود را برعهده بگیرند و با پایبندی به موضع بی‌طرفی از سیاست‌های رژیم‌های که در راستای منافع محدود گرفته می‌شود، حمایت نکنند.

کمیته هماهنگی همچنین بر ضرورت مجازات مسئولان این جنایت در عربستان سعودی و اطمینان از عدم تکرار آن تأکید کرد.  

مجلس اعلای اسلامی عراق هم با ابراز تأسف از اقدام عربستان سعودی در اعدام شمار زیادی از شهروندان شیعه این کشور با انگیزه‌های فرقه‌ای و مذهبی گفت: ما تأکید می‌کنیم که اعدام‌ها هیچگاه راه نجات هیچ رژیم ظالم یا حفظ ثبات هیچ کشوری نیست.

این حزب شیعی که در کمیته چارچوب هماهنگی هم عضویت دارد، تأکید کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم این اقدام رژیم آل سعود را محکوم کند و از آن بخواهد به منشورهای حقوق بشر احترام گزارند.

 وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که 81 نفر از شهروندان و ساکنان این کشور را با ادعای ارتباط با تروریسم اعدام کرده است که 41 نفر آنها از شهروندان شیعه اهل منطقه القطیف عربستان سعودی بودند.

انتهای پیام
captcha