محکومیت گسترده اعدام‌های عربستان در یمن
کد خبر: 4042978
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

محکومیت گسترده اعدام‌های عربستان در یمن

دولت نجات ملی یمن امروز دوشنبه جنایت اعدام دسته‌جمعی 81 نفر از جمله هفت یمنی از سوی رژیم سعودی را محکوم کرد، از سویی شورای عالی مدیریت و هماهنگی امور بشردوستانه و همکاری‌های بین‌المللی نیز این اعدام‌ها را محکوم کرد.

به گزاش ایکنا به نقل از المسیره، در نشست امروز دولت نجات ملی یمن که به ریاست دکتر عبدالعزیز صالح بن حبتور، نخست‌وزیر برگزار شد، حاضران تأکید کردند که اعدام دو اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از سوی رژیم سعودی یک جنایت جنگی بوده و قواعد دینی و قوانین بین‌المللی، آن را ممنوع کرده است.

دولت نجات ملی یمن این اقدام را دلیلی بر بی‌توجهی مداوم ائتلاف متجاوز مورد حمایت بین‌المللی به قوانین، منشورها و معاهدات بین‌المللی مربوطه دانست.

از سویی شورای عالی مدیریت و هماهنگی امور بشردوستانه و همکاری‌های بین‌المللی نیز اعدام تعدادی از افراد از جمله دو اسیر یمنی توسط رژیم سعودی را محکوم کرد.

این شورا در بیانیه‌ امروز خود تأکید کرد: اعدام زندانیان توسط رژیم سعودی جنایتی است که با تمام قوانین، هنجارها و ارزش‌های انسانی در تضاد است.

شورای مذکور همچنین این جنایت را نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه و شاهد دیگری از بی‌توجهی رژیم سعودی به هنجارها و قوانین بین‌المللی دانست.

شورای عالی مدیریت و هماهنگی امور بشردوستانه و همکاری‌های بین‌المللی، مجدداً از جامعه بین‌الملل، سازمان ملل متحد و همه سازمان‌های بشردوستانه و حقوق بشری خواست تا این جنایت را محکوم کنند و عربستان سعودی را تحت‌ فشار قرار دهند که به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر احترام بگذارد.

در بیانیه این شورا از سازمان ملل و نهادهای آن، خواسته شده است تا با عمل به مسئولیت‌های انسانی و اخلاقی خود برای رفع محاصره و توقف تجاوز به یمن تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha