محکومیت اعدام گسترده زندانیان در عربستان سعودی
کد خبر: 4042718
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰

محکومیت اعدام گسترده زندانیان در عربستان سعودی

حزب‌الله لبنان با اشاره به جنایت رژیم سعودی در کشتار هولناک ده‌ها زندانی مظلوم، این جنایت را برگ دیگری در پرونده جنایت‌های این رژیم خواند که مملو از قتل و خونریزی است؛ همچنین انجمن علمای بیروت نیز این جنایت را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، جنبش حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: گستره جنایت‌های عربستان سعودی علاوه بر این کشور شامل عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای عربی و اسلامی نیز می‌شود.

در ادامه این بیانیه تصریح ‌شده است: اعدام گسترده میدانی، واقعیت رژیم آل سعود را برملا می‌کند که بدترین اشکال تبعیض فرقه‌ای را در عمل پیاده کرده است، این رژیم تروریستی، نقاب اسلام را بر چهره زده و مدعی خدمت به حرمین شریفین است در حالی که در خدمت دشمن صهیونیستی است.

حزب‌الله در این بیانیه آورده است: تمام اقدامات خائنانه امارت‌های خلیج‌فارس با حمایت عربستان سعودی از آن‌ها انجام می‌شود.

در پایان بیانیه از مراجع و علمای دینی و سازمان‌های بشردوستانه خواسته شده است تا این رژیم تروریستی را محکوم کنند.

شایان ذکر است که مقامات سعودی 81 شهروند و ساکنان این کشور را با ادعای عضویت در گروه‌های تروریستی اعدام کرده است.

انجمن علمای بیروت نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام، به استاندارد دوگانه‌ای اشاره کرده که در مورد مسئله حقوق بشر اعمال می‌شود. به طوری که جهان در برابر جنایت‌های عربستان سعودی سکوت پیشه کرده است.

انتهای پیام
captcha