مسابقه کتابخوانی «زائر سلام» به‌مناسبت فرا رسیدن سال نو
کد خبر: 4043991
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

مسابقه کتابخوانی «زائر سلام» به‌مناسبت فرا رسیدن سال نو

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خبر داد: همزمان با فرا رسیدن سال نو و ایام نوروز مسابقه کتابخوانی«زائر سلام» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مسابقه کتابخوانی به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، همزمان با فرا رسیدن سال نو و ایام نوروز مسابقه کتابخوانی «زائر سلام» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و نورز 1401 گفت: همیشه سعی بر آن داشته باشیم تا همسو با شعار «ما گام دوم انقلاب را با کتاب بر می‌داریم» حضور موثر و مفیدی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به تغییر حالت کتابخانه‌های عمومی از حالت سنتی به فرهنگسراهای اجتماعی افزود: تلاش ما امروز بر این است تا با برگزاری مسابقات و پویش‌های کتابخوانی علاوه بر پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی و دانشی مردم با توجه به تاکید موکد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر ایجاد انس با کتاب و ترویج مطالعه در جامعه، سهم و دین خود را ادا نمائیم. از همین‌رو مسابقه کتابخوانی«زائر سلام» با محوریت زائرین و مجاورین حضرت امام رضا(ع) در ایام نوروز برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بیان کرد: مسابقه«زائر سلام» در سه بخش«مسابقه کتابخوانی» بر اساس کتاب«دور تاب» اثر نویسنده فقید سعید تشکری ویژه گروه سنی بزرگسالان، «مسابقه دلنوشته» با محوریت زیارت امام رضا(ع) ویژه گروه سنی نوجوانان و جوانان و «مسابقه نقاشی» با محوریت زیارت امام رضا(ع) ویژه گروه سنی کودکان برگزار می‌شود.

سبزیان اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود از یکم  فروردین تا 15 فرودین ماه 1401 از طریق سامانه الکترونیکی مسابقات سماک به آدرس samakpl.ir  ارسال نمایند. همچنین گفتنی است که در پایان به برندگان مسابقه به جوایز ویژه‌ای به رسم یادبود اهدا می‌شود.

هدیه نوروزی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به مردم کتابخوان 

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: همچنین با ارائه بسته الکترونیکی مطالعالتی«زائر سلام» به مردم کتابخوان و  فرهنگ دوست جامعه هدیه نوروزی داده خواهد شد.

سبزیان با اشاره به شعار «کتابداری هیچ وقت تعطیل نیست»، اظهار کرد: مجموعه کتابخانه‌های عمومی با شروع پاندومی کرونا و به تبع آن تعطیلی و اجباری کتابخانه‌های عمومی کوچی همگانی از فضای حقیقی به فضای مجازی داشتند. به عبارت دیگر می‌توان گفت این ویروس در کنار تمامی اختلالات اجتماعی یک فرصت ناب به نام فضای مجازی در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار داد.

وی افزود: تغییر شکل برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی از جمله مسابقات کتابخوانی، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های کتابخوانی و ... در مناسبت‌های مختلف از حالت حقیقی به مجازی باعث شد تا برخی مشکلات اعم از امکان عدم حضور، فاصله زمانی و مکانی و... از سر راه برداشته شود و افراد بیشتری بتوانند از این برنامه استفاده کنند.

سبزیان تصریح کرد: از این‌رو همزمان با فرا رسیدن نوروز باستانی 1401 بر آن شدیم تا با ارائه بسته مطالعاتی «زائر سلام» به صورت الکترونیکی گامی موثر در مسیر ارائه خدمات کتابخانه‌ای و آشنایی مردم با فرهنگ مشهد، شهر امام مهربانی، دانایی و کتاب برداریم.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان با مطالعه بسته «زائر سلام» می‌توانند علاوه بر آشنایی با تعدادی از کتابفروشی‌های برتر مشهد، آداب زیارت، امام رضا(ع)، سرداران شهید استان خراسان رضوی، تاریخچه شهر مشهد، آگاهی از کتابخانه‌های فعال در ایام تعطیلات نوروزی، طرح «بهارخوان» و «آبی‌ها» از نشر به نشر، در مسابقه کتابخوانی نیز شرکت کنند.

گفتنی است که افراد می‌توانند برای دسترسی به کتابخانه«زائر سلام» و شرکت در مسابقه کتابخوانی فقط کافی است کد QR درج شده بر روی پوستر را اسکن کنند.

انتهای پیام
captcha