خاندان آیت‌الله فقیه مردم را علاقه‌مند به دیانت و انقلاب کردند
کد خبر: 4044704
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
آیت‌الله دژکام:

خاندان آیت‌الله فقیه مردم را علاقه‌مند به دیانت و انقلاب کردند

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه خاندان مرحوم آیت‌الله فقیه چند نسل در شرق استان خصوصاً در منطقه نی‌ریز منشأ خدمات علمی بسیار شایان بوده‌اند، گفت: این خاندان و همچنین مرحوم آیت‌الله فقیه، مذهب اجداد طاهرین خود را تبلیغ و مردم را علاقه‌مند به اسلام و دیانت و انقلاب اسلامی کردند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس امروز، 3 فروردین در حاشیه مراسم وداع و تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله فقیه در حرم شاهچراغ(ع) گفت: مرحوم آیت‌الله سید فقیه بزرگمردی از سلسله سادات معظم و خاندان فقیه بودند.

وی با بیان اینکه خاندان مرحوم آیت‌الله فقیه چند نسل در شرق فارس خصوصاً در منطقه نی‌ریز منشأ خدمات علمی بسیار شایان بوده‌اند، گفت: این خاندان و همچنین مرحوم آیت‌الله فقیه، مذهب اجداد طاهرین خود را تبلیغ و مردم را علاقه‌مند به اسلام و دیانت و انقلاب اسلامی کردند.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه مردم فارس مرحوم آیت‌الله فقیه را به عنوان یکی از نمایندگان خود در مجلس خبرگان رهبری انتخاب کرده بودند، گفت: آن عالم ربانی از فقهایی بودند که در محضر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی، امام راحل و آیت‌الله العظمی بروجردی و سایر علما در قم تحصیل کرده بودند.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: متأسفانه از این جهت ثلمه‌ای به فارس وارد شد که به این سادگی‌ها هم جبران‌پذیر نیست و دعا می‌کنیم فرزندانشان این مسیر علمی را ادامه دهند و جای خالی این بزرگمرد را از حیث علم و فقاهت و خدمت به مردم و زندگی بسیار ساده و مردمی ادامه دهند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha