«قرآن و شخصیت پیامبر(ص)» در کتابخانه ملی قزاقستان جای گرفت
کد خبر: 4046931
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

«قرآن و شخصیت پیامبر(ص)» در کتابخانه ملی قزاقستان جای گرفت

«قرآن و شخصیت پیامبر اسلام(ص) در اشعار روسی و کلاسیک» از سوی بنیاد ابن سینای روسیه به کتابخانه ملی جمهوری قزاقستان اهدا شد.

«قرآن و شخصیت پیامبر(ص)» در کتابخانه ملی قزاقستان جای گرفتبه گزارش ایکنا، بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا) طی مراسمی در شهر «آلماتی» قزاقستان حدود 150 نسخه از نشریات خود با موضوع فرهنگ اسلامی و ایران را به این کتابخانه اهدا کرد و در این مراسم آندری لوکاشوف، معاون پژوهشی بنیاد ابن سینا، در قالب ویدئوکنفرانس آثار جدید بنیاد را معرفی کردند.

این آثار در شش حوزه قرآن و حدیث، تاریخ اسلام، علوم انسانی، «فلسفه، عرفان و کلام»، ادبیات معاصر ایران و کودک و نوجوان به این کتابخانه اهدا شده و شامل عناوینی از جمله «قرآن و شخصیت پیامبر اسلام در اشعار روسی و کلاسیک»، «شهرهای اسلامی در نشریات ادواری روسیه قرن 18 و 19 (خاطرات مسافران روس از شهرهای اسلامی)، دایرةالمعارف اسلام در سرزمین امپراطوری سابق روسیه و موسیقی در دنیای اسلام است.

بنا به اعلام بنیاد مطالعات اسلامی روسیه؛ دنیایی از معنا در چند کلمه، عقل و عشق ( مروری بر زندگی و افکار ملاصدرا شیرازی)، مردگان باغ سبز، نور و نان، توفان دیگری در راه است، مادران رستم، برگزیده‌ای از داستان‌های مثنوی معنوی و داستان‌های شاهنامه و بسیاری از آثار ارزشمند دیگر که معرف  فرهنگ، تاریخ و هنر ایران به کشورهای دیگر  و عامل ایجاد تعامل و همکاری فرهنگی میان دو کشور است، از دیگر آثار اهدایی این بنیاد به کتابخانه ملی قزاقستان است.

کتابخانه ملی قزاقستان در شهر آلماتی با بیش از پنج میلیون جلد کتاب از جمله نسخه‌های خطی فارسی فراوان، از کتابخانه‌های منحصر به فرد در آسیای مرکزی است.

غرفه ایران این کتابخانه در سال ۲۰۰۵ برای کمک به درک فرهنگ و تمدن ایران، تبلیغ فرهنگ و ادبیات معاصر و کلاسیک ایران و همچنین هماهنگی لازم برای همکاری بیشتر بین دو کشور راه‌اندازی شد.

خبرنگار: زهرا نوکانی

انتهای پیام
captcha