تأکید وزیر خارجه دولت نجات ملی بر لزوم پایان محاصره یمن
کد خبر: 4048699
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸

تأکید وزیر خارجه دولت نجات ملی بر لزوم پایان محاصره یمن

هشام شرف با اشاره به لزوم انجام گفت‌وگوهای صلح تحت نظارت سازمان ملل متحد، بر لزوم پایان جنگ، محاصره و خروج نیروهای خارجی از یمن تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، هشام شرف، وزیر امور خارجه دولت نجات ملی با اشاره به اینکه هرگونه اقدامی برای  صلح نمی‌تواند با مبادرت امارات یا عربستان سعودی انجام شود، تأکید کرد: هرگونه برنامه صلح باید تحت نظارت سازمان ملل و پس از پایان جنگ و خروج نیروهای خارجی از یمن پیگیری و انجام شود.

شرف در جریان دیدار خود با هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن در صنعا، پایتخت این کشور، افزود: محاصره یمن ابتدا باید کاهش یافته و سپس به طور کامل پایان یابد.

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن ضمن تأکید بر استقبال مقامات صنعا از آتش‌بس بشردوستانه اعلام شده از سوی سازمان ملل، تصریح کرد: ادامه آتش‌بس منوط به اجرای فوری مفاد توافقنامه امضا شده مبنی بر  انجام پروازها از طریق فرودگاه صنعا و عدم ممانعت از ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندر حدیده بدون هیچ محدودیتی خواهد بود.

هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل متحد، امروز دوشنبه در اولین دیدار خود از زمان تصدی وظایف خود در ماه سپتامبر، وارد فرودگاه صنعا در پایتخت یمن شد.

گروندبرگ در ابتدای ماه جاری میلادی اعلام کرده بود: طرف‌های درگیری در یمن به پیشنهاد سازمان ملل برای یک آتش‌بس دوماهه پاسخ مثبت داده‌اند.

وی در آن زمان بیان کرد: آتش‌بس کلی با توافق دو طرف قابل تمدید است.

انتظار می‌رود که فرستاده سازمان ملل متحد با مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی و تعدادی از رهبران دولت نجات ملی یمن برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه گفتگو کند.

انتهای پیام
captcha