سخنگوی انصارالله یمن: پاسخ ما به نقض آتش‌بس دردناک خواهد بود
کد خبر: 4052124
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

سخنگوی انصارالله یمن: پاسخ ما به نقض آتش‌بس دردناک خواهد بود

سخنگوی انصارالله یمن با اشاره به ده‌ها مورد نقض توافق آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی اعلام کرد: پاسخ انصارالله به این عهدشکنی برای سعودی‌ها و امارات دردناک خواهد بود.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش «انصارالله» امروز یکشنبه از بسیج نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه‌های مأرب خبر داد.

عبدالسلام با بیان اینکه پاسخ به لغو آتش‌بس سازمان ملل در یمن از ریاض تا ابوظبی بسیار دردناک خواهد بود، گفت: نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی آماده مقابله با هرگونه تجاوزی هستند.

پیش از این مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، بر تمایل به موفقیت‌آمیز بودن آتش‌بس، بازگشایی فرودگاه صنعا و بنادر حدیده و رفع محاصره به منظور کاهش درد و رنج مردم یمن تأکید کرده بود.

ائتلاف سعودی به نقض آتش‌بس در یمن ادامه می‌دهد و «شرکت نفت یمن» روز پنجشنبه تأیید کرد که ائتلاف سعودی کشتی امدادرسانی «هاروست» را علی‌رغم بازرسی و کسب مجوز از سازمان ملل، توقیف کرده است.

هانس گراندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن نیز گفت که آتش‌بس هنوز شکننده و موقتی است.

شامگاه دوم آوریل گذشته، آتش‌بس میان ائتلاف سعودی و دولت صنعا اجرایی شد و فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد که بر اساس این توافق آتش‌بس، تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی متوقف خواهد شد.

 منابع رسانه‌ای اعلام کردند که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ مرتبه آتش بس یمن را نقض کرد. در طول مدت زمان مذکور، پهپادهای جاسوسی رژیم سعودی بر فراز آسمان استان‌های مأرب و صعده به پرواز درآمدند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های متجاوز سعودی مناطقی در استان صعده را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند. این در حالی است که سعودی‌ها مناطق مسکونی در استان مأرب را نیز بمباران کردند.

انتهای پیام
captcha