فعالیت‌های قرآنی تأثیرگذارترین نوع کارهای فرهنگی است
کد خبر: 4049444
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

فعالیت‌های قرآنی تأثیرگذارترین نوع کارهای فرهنگی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه برگزاری مسابقه با محوریت قرآن، مصداق رفع مهجوریت از این کتاب آسمانی است، گفت: هیچ نوع کار فرهنگی به اندازه فعالیت‌های قرآنی اثرگذار نیست.

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان در آیین اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه پیام نور که امروز، 25 فروردین‌ماه در سالن اهل‌البیت(ع) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مسابقه به معنای پیشی جستن و سبقت گرفتن در موضوعی خاص است، ولی صرف برگزاری آن اهمیت ندارد.

وی افزود: امروزه مردم در موضوعات زیادی مثل مال‌اندوزی، دنیاگرایی و جاه‌طلبی از یکدیگر سبقت می‌گیرند، بنابراین برگزاری مسابقه به خودی خود ارجحیت ندارد، بلکه محور و موضوع آن حائز اهمیت است و امروز قرآن، محور این مسابقه و جشنواره قرار دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه قرآن در دنیا و حتی کشور ما مهجور است، گفت: امروز از قرآن بیشتر برای امور سطحی و ظاهری استفاده می‌شود و این کتاب آسمانی در سبک زندگی و عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ما حضور پررنگی ندارد.

وی ادامه داد: مسابقه با محوریت قرآن، مصداق از مهجوریت خارج کردن این کتاب و در دستورکار قرار دادن آن در عرصه‌های مختلف زندگی است. همه کسانی که در این فعالیت فرهنگی شرکت داشته‌اند، به رفع مهجوریت از قرآن و افزایش ضریب نفوذ آن در سطوح مختلف زندگی اجتماعی کمک کرده‌اند.

جان‌نثاری تأکید کرد: به‌عنوان کسی که از جریان امور دانشگاه‌های استان آگاهی دارم، اطمینان می‌دهم که هیچ نوع کار فرهنگی به اندازه فعالیت‌های قرآنی اثر مثبت ندارد و کاری نیست که بتوان گفت به اندازه این فعالیت‌ها اثرگذار است. بنابراین، برگزاری این جشنواره در این سطح وسیع را به فال نیک می‌گیریم و از مسئولان دانشگاه پیام‌ نور تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha