جامعةالمصطفی جنایت قرآن‌سوزی افراط گرایان را محکوم کرد
کد خبر: 4051525
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۶
با صدور بیانیه‌ای؛

جامعةالمصطفی جنایت قرآن‌سوزی افراط گرایان را محکوم کرد

جامعةالمصطفی العالمیه با صدور بیانیه‌ای جنایت اهانت به قرآن کریم توسط افراط گرایان در سوئد را محکوم کرد.

جامعةالمصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، جامعةالمصطفی العالمیه به‌عنوان بزرگترین دانشگاه بین‌المللی علوم اسلامی و انسانی ایران و جهان اسلام شامگاه پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای جنایت قرآن‌سوزی افراط‌گرایان در سوئد را محکوم کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَ إِنَّهُ لَکِتَابٌ‌عَزِیزٌ لاَیَأْتِیهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ لاَمِنْ خَلْفِهِ تَنْزِیلٌ مِنْ حَکِیمٍ حَمِیدٍ»
«این کتاب به حقیقت شکست‌ناپذیر است و هرگز حوادث گذشته و امروز و آینده عالم نمی‌تواند راه ورود باطل را در آن باز کند، زیرا از جانب خدای حکیم و ستوده نازل شده است».(فصلت: ۴۱ و ۴۲)

بار دیگر دستان ابلیس از آستین بیرون آمد و هتک حرمتی چندباره علیه کلام‌الله مجید و آخرین کتاب آسمانی مرتکب شد.

متاسفانه در کشور‌هایی که نقد برخی حوادث تاریخی جرم تلقی می‌شود به چنین افراط‌گرایانی اجازه داده می‌شود که به مقدسات ادیان الهی و بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان این گونه جسارت شود. این اقدام دین‌ستیزانه و ضد فرهنگی و ضد عقلی با هر منطقی محکوم است.

جامعةالمصطفی، ضمن اعلام انزجار از چنین اعمال زشتی که سیاه رویی مدعیان حقوق انسانی را بیش از پیش نمایان می‌سازد، از مجامع بین‌المللی و اسلامی می‌خواهد با اتخاذ راهکار‌هایی مؤثر، از تکرار اهانت به مقدسات و حقوق پیروان ادیان و اهانت به دین مبین اسلام و کتاب الهی پیروان آخرین دین الهی جلوگیری به عمل آورند و اعلام می‌دارد که پیامد این‌گونه رفتار‌ها برعهده عاملان و حامیان آن خواهد بود.

والسلام علی من‌اتبع‌الهدی
جامعةالمصطفی‌العالمیه

انتهای پیام
captcha