هشدار فعالان دینی و سیاسی پاکستان از عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها
کد خبر: 4052348
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲

هشدار فعالان دینی و سیاسی پاکستان از عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها

جمعی از فعالان دینی و سیاسی پاکستان نسبت به تلاش‌های مخفیانه دولت پاکستان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از داون، سخنرانان چندین حزب سیاسی و مذهبی در کنفرانس قدس روز یکشنبه، 4 اردیبهشت به دولت نسبت به تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار دادند. به گفته آنها ممکن است تلاش‌هایی در این جهت در کانالی مخفیانه در حال انجام باشد.

این سمینار از سوی بنیاد فلسطین پاکستان در آستانه برگزاری مراسم بزرگ روز قدس که در آخرین جمعه ماه رمضان در سراسر پاکستان برگزار می‌شود، برپا شد. چندین دانشجوی فلسطینی که در دانشگاه‌های محلی ثبت نام کرده بودند نیز در این مراسم شرکت کردند.

صابر ابومريم، دبيركل بنياد گفت: نگران است كه به دنبال برخی كشورهای اسلامی كه اخيراً با اين كشور اشغالگر روابط ديپلماتيک برقرار كرده‌اند، پاكستان مجبور به برقراری روابط با اسرائيل شود.

او گفت: نباید فراموش کرد که محمدعلی جناح، بنیانگذار پاکستان، سیاست خارجی پاکستان در قبال فلسطین را در همان چند ماه اول استقلال پاکستان اعلام کرد و این سیاست توسط دولت‌های متوالی حمایت شده است.

 وی افزود: با وجود «معامله قرن» مورد حمایت دولت ترامپ و اکنون «توافق ابراهیمی» مورد حمایت بایدن، تنها چهار کشور مسلمان تسلیم ایالات متحده شده‌اند. 

لیاقت بلوچ، دبیرکل جماعت اسلامی، گفت: زمانی که نیروهای اسرائیلی در ماه رمضان در مسجد الاقصی خشونت بی‌دلیل علیه فلسطینی‌ها به راه انداختند، هیچ کشور عربی جرئت فریاد محکومیت این خشونت‌ها را نداشت. اما شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، حملات نیروهای اسرائیلی به این مسجد را محکوم و تصریح کرد که علی‌رغم اختلافات فرقه‌ای میان مسلمانان، فلسطین یک هدف مشترک برای همه مسلمانان است.

امیرحسن، وکیل مدافع حزب مردم پاکستان، گفت که تأثیر اقدام عملی بیشتر از سخنان است و این ذوالفقار علی بوتو بود که سیاست پاکستان در برابر فلسطین را مشخص کرد. زمانی که بوتو پاسپورت پاکستانی را عرضه کرد، در هر برگ از آن به این موضوع اشاره شده بود که این پاسپورت برای همه کشورها به جز سرزمین‌های اشغالی معتبر است.

رشاد ایاده، دانشجوی فلسطینی گفت: تا زمانی که یک فلسطینی زنده است، موضوع فلسطین زنده است. او در یک سخنرانی کوتاه گفت که از دولت و مردم پاکستان به خاطر حمایت از آرمان فلسطین سپاسگزار است.

نماینده سازمان دانشجویان امامیه از مردم پاکستان خواست در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در روز قدس برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین و علیه اسرائیل به میدان بروند. این سازمان در این روز 125 راهپیمایی در سراسر پاکستان برپا می‌کند. 

سخنرانان دیگر نیز اعلام کردند که اگر پاکستان از سیاست خود در مورد فلسطین دست بردارد، در مورد کشمیر نیز حرفی برای گفتن نخواهد داشت. 

انتهای پیام
captcha