برگزاری طرح خبرنگار قرآنی در خراسان‌رضوی
کد خبر: 4052907
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

برگزاری طرح خبرنگار قرآنی در خراسان‌رضوی

دبیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی از برگزاری طرح خبرنگار قرآنی همزمان با سراسر کشور در خراسان ‌رضوی خبر داد.

 نرگس معالی تفتی، کارشناس طرح و برنامه و دبیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نرگس معالی تفتی، کارشناس طرح و برنامه و دبیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی در خصوص اجرای طرح سراسری خبرنگار قرآنی، بیان کرد: با توجه به اهداف جهاددانشگاهی كه فعالیت‌های قرآنی و آموزش، ترویج و تبلیغ قرآن و معارف اسلامی از همان بدو تأسیس همواره از اولویت‌های راهبردی آن بوده كه براساس ماهیت و ماموریت فرهنگی و دینی جهاد دانشگاهی تنظیم شده  و این اولویت همواره مورد تأكید مقام معظم رهبری نیز بوده است که در مقاطع مختلف در دیدار با اعضای جهاددانشگاهی، بر اهمیت آن تصریح و تأكید داشته‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس این اولویت نیز به همت سازمان دانشجویان خراسان رضوی دوره آموزشی خبرنگاری مقدماتی با هدف تعالی روحیه گروه‌های مختلف هدف، برنامه‌ریزی شده است.

معالی ابراز کرد: با توجه به اینکه آموزش یكی از مؤثرترین عوامل در تغییر رفتار و روزآمد كردن مهارت، توسعه تخصص، بینش و نگرش منابع انسانی و تحول انسان است، همچنین از یک‌سو در عصر تغییرات و تحولات روز افزون، سازمان‌هایی قادر به ماندگاری و ادامه حیات هستند كه منابع انسانی آن‌ها به طور مستمر، توانایی‌های خود را افزون سازد تا به نتایج مورد نظر دست یابد، الگوهای جدید آموزش در آن‌ها رشد یابد، اندیشه‌های جمعی و گروهی ترویج شود و افراد چگونگی آموختن و در پی آن آموزش به دیگران را با مشاركت یكدیگر بیاموزند.

دبیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: این دوره در چارچوب اجرای سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی تدوین شده و طی آن، افراد علاقه‌مند می‌توانند مهارت‌های نظری و عملی در زمینه خبرنگاری از جمله خبرنگار قرآنی را كسب کنند.

معالی ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه و گسترش مفاهیم قرآنی از ماموریت‌های این سازمان بوده، لذا در قالب تربیت خبرنگار قرآنی و معارفی می‌توان حركت مؤثر و ممتازی در عرصه فرهنگ كشور رقم زد، از این‌رو سازمان قرآنی دانشگاهیان كشور در راستای برنامه جامع و اهداف از پیش تعیین شده خود در خصوص گسترش مفاهیم و محتوای قرآنی در كشور در نظر دارد دوره‌های تخصصی در عرصه خبرنگاری تدوین كند.

وی در خصوص اهداف کلی این طرح بیان کرد: حركت به سمت تحقق توسعه فرهنگ و معارف قرآنی در بستر رسانه‌های مكتوب، ديداری، شنيداری و مجازی و دانش‌افزايی، مهارت‌بخشی و اشتغال‌زايی برای افراد تحت تعليم و تقويت استعدادهای بالقوه و فراهم كردن بستر رسانه‌های معارفی برای علاقه‌مندان است.

دبیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی با اشاره به تأثیرات خبر بر لایه‌های مختلف زندگی انسان‌ها، افزود: بر هیچ كسی پوشیده نیست که در هر عرصه به خبرنگاران كاركشته و اخلاق‌مدار نیاز است، ضمن اینکه آموزش‌های مدنظر سازمان قرآنی علاوه بر ارائه دروس بنیادین بخش خبر، تزریق روحیه اخلاق‌مداری به خبرنگاران با ارزش افزوده سواد رسانه‌ای بالا  است.

معالی در تشریح اهداف رفتاری این طرح افزود: از جمله كاركردهای این طرح می‌توان به شناسایی الفبای خبر و آموختن اصول اولیه تولید محتوای رسانه‌ای، آموختن اصول مقدماتی خبرنگاری و خبرنویسی در فضای مجازی، آشنایی با ساختمان متون و كسب‌های خبری، توانایی انجام و تنظیم مصاحبه،آشنایی با جامعه قرآنی  از جمله سازمان‌ها، تشكل‌ها، ساختارها، اسناد، شرح وظایف، قابلیت‌ها و... اشاره کرد.

وی اضافه کرد: مخاطبان طرح فعالان قرآنی، مربیان قرآنی، مدیران مؤسسات قرآنی، دانشجویان علاقه‌مند و مدیران كانون‌های مساجد هستند و بهره‌مندی از حضور اساتید برجسته، دریافت گواهینامه پایان دوره از معاونت آموزشی جهاددانشگاهی و در صورت فعالیت مستمر حضور در دوره‌های تكمیلی پیشرفته از مزایای شرکت در این دوره است.

دبیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی گفت: طرح خبرنگار قرآنی به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی اجرا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا 17 اردیبهشت‌ماه برای شرکت در این دوره با مراجعه به سایت isqa.ir  اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha