روز قدس نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی دلبستگان به قرآن را نوید می‌دهد
کد خبر: 4053329
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
رئیس‌جمهور در آیین تکریم خادمان قرآن کریم:

روز قدس نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی دلبستگان به قرآن را نوید می‌دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در بیست و هفتمین آیین تکریم خادمان قرآن کریم در مصلای تهران گفت: روز قدس روز امید همه مستضعفان، مؤمنان و مظلومان عالم است و آزادی قدس شریف و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی و پیروزی دلبستگان به قرآن را نوید می‌دهد؛ وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ.

حجت‌الاسلام رئیسی در همایش خادمان قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، عصر هشتم اردیبهشت، در آئین بیست‌وهفتمین دوره همایش ملی خادمان قرآن کریم که در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، در سخنانی گفت: در ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن بر قلب وجود مقدس انسان کامل؛ نبی اعظم(ص)، برگزاری این نمایشگاه و پرداختن به قرآن کریم، فهم قرآن و توجه به رهنمودها و هدایت‌های قرآن برای همگان فرصت بسیار ارزشمندی است.

وی با تقدیر از مسئولان برگزاری نمایشگاه بیان کرد: بعد از دوره دوساله کرونا باز خادمان قرآن گردهم آمدند و نمایشگاه اثربخشی را شکل دادند و باید از همه تقدیر کنیم و از خداوند بخواهیم تا توفیق عمل به قرآن به ما عنایت کند. 


گزارش تصویری آئین بیست‌وهفتمین دوره همایش ملی خادمان قرآن کریم 


انسانیت انسان در پرتو قرآن شکل می‌گیرد

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه انسانیتِ انسان در پرتو آموزه‌های قرآن شکل می‌گیرد، تصریح کرد:  به همین دلیل قرآن کریم در سوره «الرحمن» ابتدا فرموده است «عَلَّمَ الْقُرْآنَ» و بعد «خَلَقَ الْإِنْسَانَ؛ همچنین به خلقت جسم و روح انسان و مراحل آن یعنی علقه، مضغه و ... اشاره کرده و فرمود: ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ.

رئیس‌جمهور  ادامه داد: علقه و مضغه، آفرینش جسم انسان است ولی آفرینش دیگری هم برای انسان است و آن خلقت جان و روح او هست به همین دلیل در ادامه فرمود: فتبارک الله احسن الخالقین. خداوند این تبریک را یا به علت دمیدن روح در انسان و یا ترکیب روح و جسم به خود نسبت داده است.

وی با بیان اینکه نطق انسان، فصل الفصول او نیست، گفت: فصل الفصول انسان، تأله او هست نه نطق؛ اگر انسان ربانی و خدایی شد انسانیت انسان و حیات طیبه برای او رقم می‌خورد. بنابراین حیات طیبه در پرتو آموزه‌های قرآن برای انسان رقم می‌خورد.

رئیس جمهور اضافه کرد: البته همه امکان بهره‌مندی از هدایت‌های قرآنی را ندارند؛ البته امکان تکوینی را خدا به همه عنایت کرده است ولی برخی از این امکان شناخت بهره نمی‌برند، چون قلب دارند ولی فهم و درک ندارند. لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْيُنٌ لَا يُبْصِرُونَ.

جامعه بشری نیازمند هدایت قرآن است

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: اگر کسی از تربیت قرآن بهره برد به قله انسانی خواهد رسید و هدایت می‌شود و به جایگاهی می‌رسد که در مورد سلمان بیان شده است: السلمان منا اهل البیت» و انسان در پرتو تربیت و احیای تمایلات عالی نفسانی انسانی در زیر سایه نبی اعظم و امیرالمؤمنین و قرآن جزء متقین قرار خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت برای همه مردم است ولی برخی از آن برخوردار نمی‌شوند، تأکید کرد: امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگر نیازمند قرآن است و همه لایه‌های زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی انسان معاصر نیازمند هدایت قرآنی است البته اگر دل به آیات نورانی قرآن و مفسران واقعی آنها بدهیم؛ کسانی که مفسر و مبین قرآن و راسخون فی العلم هستند.

تمدن بدون قرآن سبب ارتقاء انسان نیست

وی تصریح کرد: امروز دولت و همه نهادها بیش از هر زمان دیگر به بهره‌مندی از هدایت‌های قرآن نیازمند هستند و نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآنی شکل می‌گیرد و مدنیتی که در پرتو قرآن نباشد موجب ارتقای انسان نخواهد شد.

حجت‌السلام رئیسی اضافه کرد: خداوند امام(ره) را رحمت کند که احیاگر قرآن کریم بود و مقام معظم رهبری را حفظ نماید که حقیقتا به قرائت و فهم و رونق دادن به مؤسسات قرآنی اهتمام زیادی داشته و دارند و به تشویق نسل جوان پرداخته‌اند و خودشان هم هرسال جلسه‌ای با قرآنیان دارند. در پرتو این حمایت‌ها، شاهدیم گاهی در یک روستا 33 حافظ کل قرآن تربیت می‌‎شوند که مایه افتخار است. 

وی تاکید کرد: اگر مجاهدان فلسطینی در میدان ابتکار عمل دارند در پرتو آموزه‌های قرآن است والا پول و امکانات و قدرت در آن طرف میدان است و جوان فلسطینی و  عزیزان یمنی و افغانی و لبنانی به قرآن دل خوش کرده‌اند.

روز قدس روز امید مستضعفان است

رئیسی با اشاره به روز قدس بیان کرد: امام(ره) یادگار ارزشمندی از خودشان به جای گذاشتند، روز قدس روز امید همه مستضعفان، مؤمنان و مظلومان عالم است و آزادی قدس شریف و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی و پیروزی دلبستگان به قرآن را نوید می‌دهد؛ وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ.

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد شهید سردار سلیمانی و همراهان ایشان تصریح کرد: مقتدای بصیرت‌آفرین ما در همین مکان فرمودند سیره اینها یک مکتب است و باید دلدادگی به قرآن و راه هدایت و اخلاص و مجاهدت را از آنان فرابگیریم و امید و آرامش را به برکت قرآن در جامعه افزایش دهیم.

رئیسی با اشاره به یأس دشمن از تحریم ملت ایران گفت: سخنگوی کاخ سفید رسماً اعلام کرد ما در فشارهای حداکثری شکست مفتضحانه‌ای نصیبمان شد و این به برکت قرآن کریم و آموزه‌های آن و مقاومت ملت ایران در پرتو هدایت قرآن است.

دولت در خدمت قرآن است

وی أکید کرد: دولت با همه وجود در خدمت قرآن کریم و مردم دلداده به قرآن کریم و خادمان قرآن است و من به خیلی از چهره‌های خادم قرآن ارادت قلبی و قبلی دارم.

رئیس‌جمهور در پایان تصریح کرد: قضاوت برای داوران حتما کار سختی بود تا در بین خادمان قرآن، بهترین‌ها را برگزینند ولی کسانی که جزء اسامی اعلامی نبودند هم قطعا جزء ممتازین هستند.

انتهای پیام
captcha