امت اسلامی بر سر آرمان آزادسازی قدس شریف معامله نمی‌کند
کد خبر: 4053735
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
قالیباف در نطق پیش از دستور:

امت اسلامی بر سر آرمان آزادسازی قدس شریف معامله نمی‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقاومت مثال‌زدنی مردم فلسطین رژیم صهیونیستی را در مواجهه با این مخالفت گسترده مردمی درمانده کرده، گفت: امت اسلام بر سر آرمان آزادسازی قدس شریف معامله نخواهد کرد و با لطف خدا به این هدف دست پیدا خواهد کرد.

محمدباقر قالیباف

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، شنبه 10 اردیبهشت، مجلس شورای اسلامی گفت: راهپیمایی ملت خداجوی ایران در روز قدس بیانگر آن بود که آتش فروزان آرمان قدس شریف در دل‌های مردم روشن‌تر از هر زمان دیگر است.

وی افزود: امت اسلامی با حضور خود در خیابان‌ها و سر دادن شعار آزادی فلسطین اتحاد خود را در برابر اشغالگران جنایتکار صهیونیستی نشان دادند و به تمام عدالتجویان عالم نابودی قریب الوقوع غده سرطانی رژیم صهیونیستی را وعده دادند.

قالیباف اظهار کرد: در این زمان فلسطین روزهای متفاوتی را سپری می ‌کند. مقاومت مثال‌زدنی مردم فلسطین رژیم صهیونیستی را در مواجهه با این مخالفت گسترده مردمی درمانده کرده و همه تلاش‌های نظام سلطه را برای عادی‌سازی حیات سیاسی این رژیم جعلی تحت‌الشعاع قرار داده است و هزینه خیانت دولتمردان کشورهای اسلامی را به شدت افزایش داده است. امت اسلام بر سر آرمان آزادسازی قدس شریف معامله نخواهد کرد و با لطف خدا به این هدف دست پیدا خواهد کرد.

وی با تبریک فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر به کارگران شریف و زحمتکش ایران اسلامی گفت: کارگران اساس توسعه و آبادانی کشور هستند و قدردانی از زحمت آنها، تنها با تأمین عادلانه حقوق، تضمین نیازهای معیشتی، طراحی نظام تأمین اجتماعی فراگیر و مسئولیت‌پذیر ممکن است.

قالیباف با بیان اینکه ما در مجلس یازدهم تلاش کردیم تا با برقراری امنیت مالی برای کارگران در بودجه 1401 و تصویب قوانین تسهیل‌کننده کسب و کار در جهت تأمین مطالبات برحق کارگران قدم برداریم، گفت: در ادامه این مسیر نیز از آن جا که رویکرد این مجلس حمایت قانونی از فعالیت‌های تولیدی و بالا بردن هزینه فعالیت‌های غیرمولد و دلالی است، تلاش خواهیم کرد تا ریل‌گذاری قانونی حمایت از کارگران را با مشارکت خود کارگران عزیز تکمیل کنیم و در تدوین قانون برنامه هفتم توسعه، مطالبات و دغدغه‌های کارگران را به عنوان سیاست محوری مدنظر قرار دهیم.

رئیس مجلس در ادامه دهم اردیبهشت ماه، روز ملی خلیج فارس، را به مردم شجاع و میهن‌دوست و عموم مجاوران خلیج همیشه فارس و تمامی دریادلان شجاع نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران که در همه این سال‌ها نقش بی‌بدیلی در تأمین امنیت منطقه داشته‌اند، تبریک و تهنیت گفت.

قالیباف با ابراز تأسف و تأثر فراوان از درگذشت هنرمند خستگی‌ناپذیر، متعهد، انقلابی و مستندساز سال‌های پرافتخار دفاع مقدس، حاج نادر طالب زاده، گفت: وظیفه خود می‌دانم به خانواده مرحوم، شاگردان و همه مجاهدان جبهه هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت تسلیت بگویم.

وی با اشاره به تأیید نهایی قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در شورای نگهبان، گفت: همانطور که پیش از این گفته شد، این قانون ریل‌گذاری لازم برای شکستن انحصارات شغلی و حلقه‌های بسته صنفی و همچنین پایان دادن به دوران تاریک رانت‌های شغلی و امضاهای طلایی را فراهم می‌کند و در صورت اهتمام دستگاه های اجرایی در عمل به این قانون، دیگر برای دریافت مجوز یک کسب و کار ساده، نیاز به پوشیدن کفش آهنین و بالا و پایین رفتن از پله‌های اداره های دولتی نیست و سرنوشت شغلی یک جوان به امضای یک مدیر دولتی منوط نخواهد شد.

رئیس مجلس تصریح کرد: جدیت وزارت امور اقتصاد و دارایی در اجرای قانون اصلاح مواد 1 و 7 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مخصوصا گزارش‌های پیگیرانه رسانه ملی جهت اجرای آن قانون، نقش مؤثری در شفاف شدن فضای صدور مجوزهای کسب وکار در کشور داشته است. انشالله با اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار و فراهم شدن زمینه حقوقی حذف مجوزهای زائد، این مسیر تکمیل می‌شود که بی‌تردید تأثیر به‌سزایی در بهبود فضای کسب و کار و در نتیجه ایجاد اشتغال خواهد داشت.

قالیباف از کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس درخواست کرد تا نظارت بر اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را در دستور کار جدی خود قرار دهد و گزارش پیگیری نظارت‌های خود را در صحن علنی مجلس ارائه کند.

رئیس مجلس در ادامه مراتب قدردانی خاضعانه خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از لطف رهبر معظم انقلاب در تأیید دوباره برایند کلی عملکرد انقلابی مجلس اعلام کرد و گفت: این لطف ایشان قطعا مدال افتخاری برای مجلس است و باعث ثابت‌قدمی مجلس در انجام وظایف خود خواهد شد.

قالیباف تصریح کرد: ضروری است که به خود و دیگر همکارانم تذکر دهم از این پس بار مسئولیت ما در حفظ اعتباری که ایشان به مجلس داده‌اند بسیار سنگین‌تر از گذشته شده است. همه ما باید با جدیت و تلاش بیشتر موانع پیش رو را در جهت حل مسائل اصلی مردم برداریم و با تدبیر و تلاش جهادی، انقلابی‌گری عقلانی را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا با ریل‌گذاری دقیق و نظارت مؤثر راه را برای موفقیت دولت محترم در جهت کارآمدی بیشتر برای حل مسائل اصلی مردم هموار کنیم.

رئیس مجلس در پایان نهم اردیبهشت، سالروز تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا، را به تمام منتخبان مردم در این نهاد تبریک گفت.

انتهای پیام
captcha