ضرورت معرفی عظمت انقلاب اسلامی و حقایق آن در ایام حج
کد خبر: 4054888
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

ضرورت معرفی عظمت انقلاب اسلامی و حقایق آن در ایام حج

مرجع تقلید شیعیان گفت: نقش متفکران اسلامی در آگاه نمودن مسلمین جهان نسبت به اوضاع کنونی جهان بسیار مهم است. شما باید سعی کنید در ایام حج، عظمت انقلاب اسلامی و حقایق آن را به دیگر مسلمانان به خوبی نشان دهید.

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، که امروز 15 اردیبهشت‌ماه انجام شد، با اشاره به تبیین اهمیت اجتماعات در اسلام، اظهار کرد: اسلام عرصه‌های مختلفی برای تشکیل اجتماعات بر اساس محور توحید و شناساندن معارف الهی و بیان مسائل جامعه اسلامی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: بیان مشکلات و برنامه‌ریزی برای حل آن و آگاه کردن مردم نسبت به مسائل روز در این اجتماعات سبب پر رنگ شدن نقش این اجتماعات در اسلام شده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت حج ابراهیم در زمان کنونی، افزود: ویژگی مهم حج این است که در زمان معین، اجتماع جهانی مسلمین تحت عنوان حج جمع شوند و با ایجاد وحدت و همدلی به بیان مسائل و مشکلات مرتبط به جهان اسلام بپردازند.

نوری همدانی با برجسته خواندن نقش علما و اندیشمندن جهان اسلام در رفع مشکلات و نابسامانی‌های کنونی ملت های مسلمان، بیان کرد: نقش عالمان دینی و اندیشمندان و متفکران اسلامی در برنامه ریزی و هم اندیشی و آگاه نمودن مسلمین جهان نسبت به اوضاع کنونی جهان بسیار مهم است و شما باید سعی کنید در ایام حج، عظمت انقلاب اسلامی و حقایق آن را به دیگر مسلمانان به خوبی نشان دهید.

وی در ادامه به فتنه انگیزی دشمنان اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی با ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان سعی در محروم و عقب نگهداشتن ملت‌ها دارد تا به غارت منابع آنان بپردازد؛ از این رو بیداری اسلامی و آگاه نمودن ملت‌ها باید سر لوحه کار اندیشمندان و علما در این اجتماع باشد.

این مرجع تقلید یادآور شد: باید تمام سعی خود را در خدمات‌رسانی بکار ببرید تا شرایط مطلوبی در این سفر معنوی برای حجاج ایرانی مهیا شود.

انتهای پیام
captcha