4700 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد قم ایجاد شد
کد خبر: 4056010
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
در سال گذشته

4700 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد قم ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از ایجاد دو هزار و 60 طرح اشتغال در سال گذشته رقم خورد که حدود چهار هزار و 700 فرصت شغلی ایجاد کرد و 500 مورد نیز کاریابی و معرفی خانواده‌های کارجو و مددجو به واحدهای صنفی و کارگاه‌های تولیدی نیز انجام شد.

به گزارش ایکنا از قم، محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اشتغال و کارآفرینی که امروز 20اردیبهشت ماه در این اداره کل برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اوج تمام فعالیت طول سال این اداره در ماه رمضان رقم می‌خورد و این ماه بهترین فرصت فقرزدایی است و رمضان نماد معنویت در حکومت دینی و مدل حکمرانی است.  وی با بیان اینکه تلاش جدی و اهتمام کافی برای اقدام محرومیت زدایی خمیر مایه و پیام ماه رمضان است، ادامه داد: قرآن از رمضان و تمام فرائض دینی برای فقرزدایی بهره برده مانند پرداخت فطریه برای مقبولیت روزه و قرار دادن انسان روزه‌دار در شرایط فقیران و گرسنگان.  مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در اطعام و افطاری و توزیع سبد کالاها و اکرام ایتام مردم حماسه آفریدند، بیان کرد: امسال بالغ بر 2میلیارد جمع آوری فطریه‌های ما بوده است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال بالغ بر 3میلیاردتومان شود.  وی با تأکید بر اینکه تبلیغ، ترویج، ترغیب و فرهنگ سازی اطعام باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار بگیرد، تصریح کرد: کمیته امداد موفقیت خوبی در زمینه توانمندسازی داشته و مدل منحصر به فردی را به اذعان دستگاه‌های مختلف احصا و ارائه کرده است که این مهم حاصل نگاه برنامه‌ای و تعریف فرایندی برای اشتغال‌زایی است.  مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال کذشته 105درصد برنامه محقق شد و در بحث اعتباری در سال 1400 حدود 79درصد جذب اعتبارات انجام شد.  وی ادامه داد: 2هزار و 60طرح اشتغال در سال گذشته رقم خورد که حدود 4هزار و 700فرصت شغلی ایجاد کرد و 500مورد نیز کاریابی و معرفی خانواده‌های کارجو و مددجو به واحدهای صنفی و کارگاه‌های تولیدی نیز انجام شد.  مسعودیان راد با اشاره به اینکه در سال گذشته مددجویان بانو 45درصد و آقایان 55درصد طرح‌های اشتغال کمیته امداد قم را ایجاد کردند. ابراز کرد: 6هزار و 100فرصت شغلی را باید در سال جدید ایجاد کنیم. اعتبارات سال گدشته 170میلیار ریال بود و امسال 400میلیارد ریال اعتبار داریم.  مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: اگر اشتغال‌زایی به خوبی طراحی و اجرا شودمشکلات زیادی حل می‌شود؛ طراحی مشاغل دانش بنیان، برگزای رویدادهای کارافرینی، ایجاد و ساماندهی مشاغل فرهنگی، بهره گیری از توان علمی مجامع علمی و حوزه های علمیه در اشتغال، حضور در فضاهای نمایشگاهی و بالا بردن توان استان در توسعه اشتغال روستایی و ایجاد اشتغال با منابع خیرین از جمله برنامه‌‎های محوری برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سال جدید است.  مسعودیان‌راد با اعلام این خبر که اموزش های پایدار سازی در سال گذشته 3هزار و 800مورد بود، ابراز کرد: باید با آموزش‌های لازم نیروهای یدی به نیروهای فکری تبدیل شوند و با در دست داشتن اطلس نیازمندی مشاغل باید خانواده‌های تحت پوشش را وارد بازار کار کرد و با آموزش باید به نیروی حرفه‌ای متخصص در بازار کار تبدیل شوند.به گزارش ایکنا از قم، محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اشتغال و کارآفرینی که امروز 20 اردیبهشت‌ماه در این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اوج تمام فعالیت طول سال این اداره در ماه رمضان رقم می‌خورد و این ماه بهترین فرصت فقرزدایی است و رمضان نماد معنویت در حکومت دینی و مدل حکمرانی است.

وی با بیان اینکه تلاش جدی و اهتمام کافی برای اقدام محرومیت‌زدایی خمیر مایه و پیام ماه رمضان است، ادامه داد: قرآن از رمضان و تمام فرایض دینی برای فقرزدایی بهره برده مانند پرداخت فطریه برای مقبولیت روزه و قرار دادن انسان روزه‌دار در شرایط فقیران و گرسنگان.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در اطعام، افطاری، توزیع سبد کالاها و اکرام ایتام مردم قم حماسه آفریدند، بیان کرد: امسال بالغ بر دو میلیارد تومان جمع‌آوری فطریه‌های ما بوده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال سه میلیارد تومان جمع‌آوری شود.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغ، ترویج، ترغیب و فرهنگ‌سازی اطعام باید مورد توجه اصحاب رسانه قرار بگیرد، تصریح کرد: کمیته امداد موفقیت خوبی در زمینه توانمندسازی داشته و مدل منحصر به‌فردی را به اذعان دستگاه‌های مختلف احصا و ارائه کرده است که این مهم حاصل نگاه برنامه‌ای و تعریف فرایندی برای اشتغال‌زایی است.

مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: سال گذشته 105 درصد برنامه محقق شد و در بحث اعتباری در سال 1400 حدود 79 درصد جذب اعتبارات انجام شد. دو هزار و 60 طرح اشتغال در سال گذشته رقم خورد که حدود چهار هزار و 700 فرصت شغلی ایجاد کرد و 500 مورد نیز کاریابی و معرفی خانواده‌های کارجو و مددجو به واحدهای صنفی و کارگاه‌های تولیدی نیز انجام شد.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه در سال گذشته مددجویان بانو 45 درصد و آقایان 55 درصد طرح‌های اشتغال کمیته امداد قم را ایجاد کردند، اظهار کرد: شش هزار و 100 فرصت شغلی را باید در سال جدید ایجاد کنیم؛ اعتبارات سال گدشته 170 میلیارد ریال بود و امسال 400 میلیارد ریال اعتبار داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: اگر اشتغال‌زایی به‌خوبی طراحی و اجرا شود مشکلات زیادی حل می‌شود؛ طراحی مشاغل دانش‌بنیان، برگزاری رویدادهای کارآفرینی، ایجاد و ساماندهی مشاغل فرهنگی، بهره‌گیری از توان علمی مجامع علمی و حوزه‌های علمیه در اشتغال، حضور در فضاهای نمایشگاهی و بالا بردن توان استان در توسعه اشتغال روستایی و ایجاد اشتغال با منابع خیرین از جمله برنامه‌‎های محوری برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سال جدید است.

مسعودیان‌ راد با اعلام این خبر که آموزش‌های پایدارسازی در سال گذشته سه هزار و 800 مورد بود، یادآور شد: باید با آموزش‌های لازم نیروهای یدی به نیروهای فکری تبدیل شوند و با در دست داشتن اطلس نیازمندی مشاغل، خانواده‌های تحت پوشش را وارد بازار کار کرد و با آموزش باید به نیروی حرفه‌ای متخصص در بازار کار تبدیل شوند.

انتهای پیام
captcha