معافیت مالیاتی برای کارآفرینان در زندان‌ها
کد خبر: 4056071
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

معافیت مالیاتی برای کارآفرینان در زندان‌ها

مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال برای زندانیان جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: کارآفرینانی که در زندان‌ها حضور یافته و برای زندانیان ایجاد اشتغال و درآمدزایی و تولید داشته باشند از پرداخت مالیات معاف هستند.

دیدار مدیرکل زندان های فارس با عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس امروز، 20 اردیبهشت در دیدار با سیده مریم حسینی، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای شهر شیراز گفت: جایگاه مادر در اجتماع و خانواده، جایگاه ویژه‌ای است.

وی با بیان اینکه زن ستون خانواده است اگر با مشکلی مواجه شود شیرازه خانواده متلاشی می‌شود، افزود: دیدگاه‌ها نسبت به زنان متفاوت است و به همین دلیل اولویت خیرین هم در آزادسازی با زندانیان زن است.

ابراهیمی تأکید کرد: ما به عنوان متولی امر در حوزه زندان‌بانی، وظیفه نگهداری و اصلاح و تربیت متهمین و محکومین را برعهده داریم و برای نگه‌داری این افراد به امکانات و منابع نیاز است.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: هم‌اکنون مهم‌ترین مشکل ما در حوزه شهری، انتقال زندان عادل‌آباد به خارج از شهر است و انتظار می‌رود مسئولان امر به این موضوع، اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای بازپروری زندانیان به کمک همه دستگاه‌ها نیاز است، افزود: اگر شهرداری برای شهر، رسالت و تکلیفی دارد زندان نیز جزئی از شهر است که شهروندان در آن نگه‌داری می‌شوند بنابراین لازم است به این مجموعه هم توجه کنند.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه این مجموعه به ظرفیت شهرداری و خیرین نیاز دارد، گفت: اگر کمکی به این حوزه نشود خروجی آن در جامعه باعث می‌شود آسیب‌های اجتماعی توسعه یابد.

مدیرکل زندان‌های فارس اظهار کرد: زندانیان در 53 رشته آموزشی حرفه‌آموزی شرکت دارند و از ابتدای سال 70 دوره آموزشی در حال برگزاری است اما برای توسعه مهارت‌آموزی، امکانات محدود است و سوله‌های کارگاهی به تجهیزات آموزشی نیاز دارند.

وی یادآور شد: برای توانمندسازی زندانیان و ایجاد اشتغال پایدار و بازگشت امید به زندگی آنان، می‌طلبد همه دستگاه‌ها همکاری داشته باشند تا جامعه‌ای عاری از آسیب داشته باشیم.

ابراهیمی همچنین یادآور شد: کارآفرینانی که در زندان‌ها حضور یافته و برای زندانیان ایجاد اشتغال و درآمدزایی و تولید داشته باشند از پرداخت مالیات معاف هستند.

مدیرکل زندان‌های فارس تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرداری ظرفیت‌های بسیار زیاد و متنوعی در سطح شهر در اختیار دارد، در زمینه ایجاد اشتغال برای خانواده‌های زندانیان می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند و با کمک انجمن حمایت فضاهایی برای به‌کارگیری خانواده‌ها و توانمندسازی آنان درنظر گرفته شود تا در شرایط اقتصادی کنونی بتوانیم بخشی از مایحتاج و نیازهای خانواده‌ها را با ایجاد اشتغال تامین کنیم.  

در این دیدار سیده مریم حسینی، عضو شورای شهر شیراز قول مساعدت و همکاری داد که با مجموعه زندان در حوزه‌های مختلف همکاری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha