5 یادواره شهدای ارتش در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4056326
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

5 یادواره شهدای ارتش در قم برگزار می‌شود

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ۵۲ رزمنده مفقودالاثر ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: برای پاسداشت این شهدا همراه با تدابیر و رهنمودهای کنگره شهدای قم و سایر نهادی‌های ذی‌ربط در قالب پنج یادواره و یک اجلاسیه به بزرگداشت شهدای گرانقدر خواهیم پرداخت.

محمدرضا فودلادی، رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتشبه گزارش ایکنا از قم، امیر سرتیپ دوم سپاه محمدرضا فودلادی، رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری «نخستین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم» که امروز 21 اردیبهشت‌ماه در مجتمع امام‌خمینی(ره) بنیاد شهید استان برگزار شد، بیان کرد: برانگیختگی مردم و تقویت و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت در استان اهداف اصلی این کنگره است.

وی با بیان اینکه روستای فردو ۵۰۰ رزمنده، پنج آزاده و ۱۱۸ شهید دارد، افزود: ارتش استان قم در دوران دفاع مقدس ۵۶۵ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد که از این میان، ۹ شهید خلبان بودند.

فولادی با اشاره به ۵۲ رزمنده مفقودالاثر ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: برای پاسداشت این شهدا همراه با تدابیر و رهنمودهای کنگره شهدای قم و سایر نهادی‌های ذی‌ربط در قالب پنج یادواره و یک اجلاسیه به بزرگداشت شهدای گرانقدر خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: نخستین آیین گرامیداشت شهدای ارتش در استان فردا، 22 اردیبهشت با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و نثار گل به مزار شهید قرنی برگزار می‌شود و در ادامه به ۱۲۳ شهید در مقبره شیخان ادای احترام خواهیم کرد.

فولادی ادامه داد: اولین یادواره روز جمعه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، با میزبانی از گروه اول خانواده شهدای ارتش در استان و زنده کردن یاد و خاطره ۱۱۰ شهید ارتش در استان برگزار می‌شود، در این مراسم که با پیام مرجع عالیقدر آیت‌الله نوری همدانی آغاز خواهد شد، از سردیس شهید فراشاهی و پنج جلد کتاب ستارگان آسمانی با موضوع ۵۶۵ شهید رونمایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اولین یادواره به همت ستاد ارتش برگزار می‌شود، گفت: این مراسم با سخنرانی امیر سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و حضور جمعی از مسئولان استانی همراه خواهد بود‌.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: دومین یادواره شهدای ارتش در استان قم، ۲۶ خردادماه سال جاری به همراه ادای احترام به ۱۱۰ شهید دیگر و به همت نیروی هوایی ارتش برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سومین یادواره، ۱۴ تیرماه سال جاری به همت نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود که با ادای احترام به ۱۱۰ شهید دیگر همراه است، افزود: چهارمین یادواره در مردادماه سال جاری به همت نیروی دریایی ارتش و پنجمین یادواره در سوم شهریورماه سال جاری به همت نیروی پدافند هوایی برگزار می‌شود.

فولادی گفت: اجلاسیه گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم، در نیمه اول آبان‌ماه برگزار می‌شود و زمان و محل برگزاری متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha