فضیلت بقیع از نگاه پیامبر(ص)
کد خبر: 4056478
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

فضیلت بقیع از نگاه پیامبر(ص)

مولوی حسین‌بر گفت: شخصیت‌های زیادی را در قبرستان بقیع مدفون داریم که پیامبر گرامی اسلام درباره حق مدینه فرمودند: «هرکس توان مرگ در مدینه را دارد زمینه مرگش را فراهم کند که فردای قیامت من برای او شفاعت می‌کنم»؛ به دلیل اینکه در قیامت اهل بیت(ع) به این قبرستان توجه ویژه‌ای دارند بقیع مورد احترام امت اسلامی است.

مولوی یعقوب حسین‌بر، امام جمعه موقت خاشبه گزارش ایکنا از قم، مولوی یعقوب حسین‌بر، امام‌جمعه موقت خاش در همایش «بقیع؛ پیونددهنده مذاهب اسلامی» که امروز، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، با اشاره به اینکه بقیع آبروی جهان اسلام است، بیان کرد: تمام تلاش استکبار بر این است که مسلمانان از هم پاشیده و جدا شوند و این تقریب در بین امت اسلامی نباشد و وحدت امت اسلامی را برهم بزند. لذا، بر ماست که به ریسمان الهی چنگ بزنیم و معنای چنگ زدن این نیست که صرفا شعار بدهیم بلکه باید به همه آنچه که قرآن به ما در زمینه‌های مختلف آموخته‌ است، عمل کنیم.

وی با بیان اینکه بقیع پیونددهنده مذاهب اسلامی است، افزود: منظور از وحدت میان مسلمانان آن است که هر مذهب اسلامی به باورهای مسلم خود ملتزم و بدان عمل کند، اما در برابر مذاهب دیگر از سعه صدر برخوردار باشد و هیچ‌گونه تعصبی نداشته باشد.

مولوی یعقوب با اشاره به انواع اتحاد و هم‌بستگی بیان کرد: اتحاد مخلوقات با خدا، اتحاد انسانی، اتحاد ادیان آسمانی، اتحاد اسلامی، اتحاد حزبی و گروهی، اتحاد خانوادگی از انواع آن است.

وی با اشاره به اینکه وحدت را می‌توان در سه دسته تقیم‌بندی کرد، گفت: وحدت مطلق، مصلحتی و معقول سه گروه وحدت است که منظور و مقصود ما، وحدت معقول است.

امام‌جمعه موقت خاش اظهار کرد: وحدت معقول به معنای قرار دادن متن کلی دین اسلام برای اتحاد همه جوامع مسلمان و برکنار کردن عقاید شخصی و نظری و فرهنگی است.

وی ادامه داد: عوامل اعتقادی و عبادی وحدت، حج، نماز، امر به معروف و عوامل اجتماعی و سیاسی وحدت، ضرورت آمادگی دفاعی و جهادی، رعایت امور اجتماعی و حرمت مال است.

مولوی یعقوب گفت: شخصیت‌های زیادی را در قبرستان بقیع مدفون داریم که پیامبر گرامی اسلام درباره حق مدینه فرمودند: «هرکس توان مرگ در مدینه را دارد زمینه مرگش را فراهم کند که فردای قیامت من برای او شفاعت می‌کنم»؛ امروز اگر بقیع مورد احترام امت اسلامی است چون در قیامت اهل بیت(ع) بدین قبرستان توجه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام
captcha