فراخوان قرآنیان فارس به چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری اوقاف
کد خبر: 4056593
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۴

فراخوان قرآنیان فارس به چهل‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه شیوه‌نامه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نغمات دینی جمهوری اسلامی با محوریت بقاع متبرکه اعلام شده است، از قرآنیان استان برای شرکت در این دوره مسابقات دعوت به عمل آورد.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارسسیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از اعلام شیوه‌نامه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نغمات دینی جمهوری اسلامی با محوریت بقاع متبرکه در سال جاری خبر داد و گفت: ثبت‌نام در این دوره از مسابقات آغاز شده است.

وی ضمن دعوت از قرآنیان استان برای شرکت در این دوره مسابقات قرآن اظهار کرد: این مسابقات ویژه بانوان و آقایان بالای 18 سال برگزار خواهد شد.

جلالی با اشاره به رشته‌های مسابقات اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ 5، 10، 20 جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌‎سرایی و همخوانی قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد که رشته‌های حفظ 5 و 10 جزء تنها در مرحله شهرستانی و استانی، حفظ 20 جزء تا مرحله کشوری برگزار خواهند شد و تنها سه رشته حفظ کل و قرائت تحقیق و ترتیل تا مرحله بین‌الملل ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس با ذکر این نکته که رشته ترتیل در مرحله بین‌الملل امسال به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد، گفت: مرحله استانی رشته‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، دعاخوانی و اذان پس از ضبط تصویری در استان‌ها همزمان با مرحله استانی رشته‌های آوایی بر اساس شیوه‌نامه‌ای که بعداً اعلام خواهد شد، به صورت متمرکز توسط مرکز قرآنی داوری و راه یافتگان به مرحله سراسری مشخص خواهند شد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در مسابقات از 21 اردیبهشت آغاز شده است و تا 25 خردادماه ادامه خواهد داشت، افزود: متقاضیان جهت ثبت‌نام می‌توانند به سایت www.quraniran.ir مراجعه کنند. متقاضیان می‌توانند به صورت همزمان در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی و یکی از رشته‌های گروهی ثبت‌نام کنند.

جلالی بیان کرد: همچنین به منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی ثبت‌نام کنند.

رئیس اداره اوقاف فارس زمان برگزاری مرحله شهرستانی را بازه زمانی اول تیرماه تا 15 مردادماه اعلام کرد و گفت: این مرحله به صورت منطقه‌بندی اجرا خواهد شد که هنوز شهر میزبان در استان فارس مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه مرحله استانی رشته‌های معارفی در تاریخ 12 مردادماه برگزار خواهد شد، افزود: مرحله استانی رشته‌های آوایی هم در بازه زمانی 22 مرداد تا 31 شهریورماه برگزار خواهد شد. زمان ضبط تصویری رشته‌های دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن در مرحله استانی بازه زمانی 22 مرداد تا 31 شهریور خواهد بود که این رشته‌ها مرحله شهرستانی ندارند.

جلالی، زمان ضبط تصویری رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله مقدماتی سراسری را بازه زمانی 15 مهر تا 30 مهر اعلام کرد و افزود: مرحله مقدماتی سراسری رشته‌های معارفی هم در تاریخ 20 مهرماه و داوری رشته‌های نغمات دینی مرحله شهرستانی در بازه زمانی 23 مهر تا 27 مهرماه و داوری رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله مقدماتی سراسری بازه زمانی 21 تا 26 آبان خواهد بود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس اظهار کرد: مسابقات رشته‌های نغمات دینی در مرحله نهایی سراسری در بازه زمانی 20 تا 24 آذر، مسابقات رشته‌های معارفی در مرحله نهایی سراسری بازه زمانی 3 تا 5 دی و مسابقات رشته‌های آوایی قرآنی در مرحله نهایی سراسری بازه زمانی 27 دی تا اول بهمن‌ماه خواهد بود.

برای دریافت شیوه‌نامه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و نغمات دینی جمهوری اسلامی می‌توانید اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حلیمه جوکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۱۳:۲۸
0
0
ممنون از لطف شما وتشکر بابت برپایی مسابقات قرآنی
captcha