تحولات فلسطین/ از یورش صهیونیست‌ها به جنین تا آمادگی قدس برای تشییع پیکر «شیرین ابوعاقلة»
کد خبر: 4056624
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

تحولات فلسطین/ از یورش صهیونیست‌ها به جنین تا آمادگی قدس برای تشییع پیکر «شیرین ابوعاقلة»

یورش مجدد صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین، درگیری فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری، آزادی «عدنان عصفور»، یکی از فرماندهان حماس توسط رژیم صهیونیستی و تدابیر شدید امنیتی در اطراف مسجدالاقصی و بخش قدیمی قدس در آستانه مراسم تشییع «شیرین ابوعاقلة» از آخرین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اشغالگران صهیونیست صبح امروز جمعه بار دیگر به محله «الجابریات» در اردوگاه جنین یورش بردند.

در پی این جنایت نیروهای مقاومت به مقابله با نظامیان صهیونیست برخاسته و با آنان درگیر شدند.  

اشغالگران صهیونیست در جریان این حمله منزل «محمود البدیعی»، یکی از رزمندگان تیپ جنین را به محاصره کامل خود درآوردند.

همچنین، منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر در ورودی غربی اردوگاه جنین، جایی که در آن «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار الجزیره به شهادت رسید، مستقر شده‌اند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در این حمله یک فلسطینی در اطراف اردوگاه جنین زخمی شده است. نظامیان صهیونیست همچنین در این حمله چندین منازل را در محله الهدف محاصره کردند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که هم‌اکنون درگیری‌های شدیدی در ورودی اردوگاه و داخل آن جریان دارد و طی آن نظامیان صهیونیست اقدام به شلیک گسترده کرده که جوانان فلسطینی به مقابله با نظامیان اشغالگر پرداختند.

برحی منابع از شنیده شدن صدای انفجارها در منطقه الهدف در اردوگاه جنین که هدف یورش نیروهای اشغالگر قرار گرفته خبر دادند.

نیروهای اشغالگر از رسیدن تیم امدادرسانی به منطقه الهدف جلوگیری کرده و آنها را به محاصره خود در آوردند.

درگیری فلسطینیان با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری

همچنین، شهرهای قدس و طوباس شب گذشته و بامداد امروز جمعه صحنه درگیری‌های خونین میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست بود.
 
براساس گزارش منابع محلی فلسطین، اشغالگران صهیونیست به شهرهای بیت‌المقدس و طوباس و رام‌الله یورش بردند که در پی این تجاوز نیروهای مقاومت به مقابله با متجاوزان اسرائیلی برخاسته و به سوی آنان آتش گشودند و جوانان فلسطینی نیز چندین حلقه لاستیک را به آتش کشیدند و به سوی خودروهای زرهی ارتش عبری بطری‌های آتش‌زا پرتاب کردند. 
تحولات فلسطین/ از یورش صهیونیست‌ها به جنین تا آمادگی قدس برای تشییع پیکر «شیرین ابوعاقلة»
در شهر رام‌ الله نیز یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست در نزدیکی شهرک صهیونیست‌نشین «بیت ایل» در شمال شرق البیره زخمی شد. 

نظامیان صهیونیست در جریان حمله به قدس یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.   

آزادی عدنان عصفور یکی از فرماندهان حماس توسط رژیم صهیونیستی

به گزارش العالم، مقامات اشغالگر صهیونیستی عدنان عصفور فرمانده اسیر حماس از شهر نابلس را آزاد کردند.

مقامات اشغالگر عصفور اسیر قبلا آزاد شده را پس از حدود 15 ماه بازداشت اداری مداوم در ایست بازرسی الظاهریه در جنوب کرانه باختری آزاد کردند.

برای تحت فشار قراردادن فرماندهان حماس و جهت جلوگیری از نامزدیشان در شورای قانون‌گذاری در لیست «القدس موعدنا»، نیروهای اشغالگر، عصفور را پس از یورش به خانه وی در 16 فوریه 2021، در جریان یک کارزار گسترده دستگیری که تعدادی از فرماندهان در کرانه باختری اشغالی را هدف قرار داده بود، از نو دستگیر کردند.

عصفور یکی از شخصیت‌های ملی و اسلامی شهر نابلس و از فرماندهان برجسته جنبش حماس است که چندین بار دستگیر شده است.
تحولات فلسطین/ از یورش صهیونیست‌ها به جنین تا آمادگی قدس برای تشییع پیکر «شیرین ابوعاقلة»
مقامات اشغالگر از بازداشت اداری بر خلاف قوانین بین‌المللی استفاده می‌کنند؛ به‌طوری که دستور بازداشت اداری علیه تمامی گروه‌های مختلف جامعه فلسطین از جمله فعالان حقوق بشر، دانشجویان، وکلا، کارگران و مادران صادر شده است.

بازداشت «اداری» بازداشتی است که به بازداشت شده یا وکیل او اجازه بازرسی مدارک نمی‌دهد، و از طریق آن، فلسطینی‌ها در دادگاه‌های نظامی اسرائیل محاکمه می‌شوند که اصول محاکمه عادلانه مقرر در قانون و سازمان‌های بین‌‌المللی را مراعات نمی‌کنند، اصول محاکمه عادلانه‌ای که حق برابری آنها در برابر قانون را حفظ می‌کند.

تدابیر شدید امنیتی در قدس

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گزارش داد که در آستانه مراسم تشییع پیکر «شیرین ابوعاقلة»، خبرنگار الجزیره در کرانه باختری که صبح چهارشنبه از سوی نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، نظامیان اسرائیلی تدابیر امنیتی گسترده‌ای در اطراف مسجدالاقصی و بخش قدیمی قدس اتخاذ کرده‌اند.

همچنین، در پی درخواست نیروهای ملی و اسلامی قدس اشغالی و در اعتراض به جنایات اسرائیل در به شهادت رساندن شیرین ابوعاقلة، امروز اعتصاب عمومی در شهر قدس اعلام شده است.

قرار است، مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقلة ساعت 3 عصر امروز، 23 اردیبهشت‌ماه به وقت محلی، در قدس اشغالی برگزار شود.
تحولات فلسطین/ از یورش صهیونیست‌ها به جنین تا آمادگی قدس برای تشییع پیکر «شیرین ابوعاقلة»
نیروهای ملی اسلامی قدس مشارکت گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقلة را خواستار شدند.پیکر وی در قالب هیئتی رسمی از شهر «رام‌الله» به قدس منتقل شد.

حماس و جهاد: حوادث جنین جنایت جنگی است

به گزارش «فلسطین الیوم»، جنبش جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اقدام رژیم اشغالگر قدس در حمله موشکی به منازل شهروندان فلسطینی در جنین را جنایت جنگی اعلام کردند.

«طارق عزالدین»، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به اقدامات جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین واکنش نشان داد و این اقدامات را به شدت محکوم کرد.

وی گفت: تروریسم مستمری که در اردوگاه جنین در حال وقوع است، جنایت بزرگی است که بخشودنی نیست.

طارق عزالدین، اشغالگران صهیونیست را مسئول کامل جنایاتی که در اردوگاه جنین رخ می‌دهد دانست و تأکید کرد: مقاومت در جنین برای مقابله با جنایات اشغالگر ادامه دارد.
تحولات فلسطین/ از یورش صهیونیست‌ها به جنین تا آمادگی قدس برای تشییع پیکر «شیرین ابوعاقلة»
«حازم قاسم»، سخنگوی حماس نیز در این باره گفت: جنین، دلاورانه و با روحیه‌ای بالا، به مقاومت قهرمانانه در برابر نظامیان اشغالگر اسرائیلی ادامه می‌دهد. جنین از عزم و اراده‌ای پولادین برخوردار است که به آن امکان ادامه خیزش در برابر اشغالگران تا بیرون راندن آنان از سرتاسر سرزمین فلسطین را می‌دهد.

وی گفت: دلیری و روحیه فداکاری مبارزان فلسطینی در اردوگاه جنین، راز قدرت آنان در پیروزی بر ارتش رژیم اشغالگر است.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با اشاره به درگیری های مسلحانه و بی سابقه در اردوگاه جنین میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان، گفت: مقاومت قهرمانانه «جنین» در برابر صهیونیست‌ها ادامه خواهد داشت.

صبح امروز نظامیان صهیونیست پس از یورش به اردوگاه جنین از گلوله‌های جنگی علیه فلسطینیان استفاده کردند. شاهدان عینی اعلام کردند که به دنبال یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین درگیری‌های مسلحانه‌ای میان آنها با فلسطینیان ساکن اردوگاه رخ داده است.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که تک تیراندازان صهیونیست، فلسطینیان ساکن اردوگاه جنین را هدف قرار دادند. به دنبال تیراندازی تک تیراندازان، داوود الزبیدی، اسیر آزاد شده فلسطینی به شدت مجروح شد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها از اردوگاه جنین این است که شماری از فلسطینیان نیز مجروح شده‌اند. شاهدان عینی اعلام کردند که صهیونیست‌ها از رسیدن خودروهای امدادی به اردوگاه برای انتقال مجروحان به مراکز درمانی، مانع می‌شوند.

در همین حال، شبکه المیادین اعلام کرد که صدای چند انفجار از منطقه‌ای که صهیونیست‌ها در جنین آنجا را مورد حمله قرار دادند به گوش رسیده است. الجزیره اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از رهگذر حمله به اردوگاه جنین به دنبال بازداشت دو فلسطینی به نام‌های انس الدبعی و محمود الدبعی است.

یکی از اعضای جنبش «فتح» اعلام کرد که رژیم صهیونیستی بخش‌هایی از اردوگاه جنین را هدف شلیک موشک‌های ضد زره قرار دادند. تاکنون در حمله اشغالگران اسرائیلی به اردوگاه جنین و درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت با آنان، ۵ فلسطینی زخمی شدند.

حضور هزاران فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد: شمار زیادی از فلسطینیان امروز برای اقامه نماز جمعه راهی مسجد مبارک الاقصی شدند.

هزاران فلسطینی ساکن قدس و کرانه باختری و اراضی اشغالی 48 از نخستین ساعات امروز روانه مسجدالاقصی شده تا نماز جمعه را در شکوهی هر چه تمامتر در این مکان مقدس به جا آورند. 
تحولات فلسطین/ از یورش صهیونیست‌ها به جنین تا آمادگی قدس برای تشییع پیکر «شیرین ابوعاقلة»
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نظامیان صهیونیست در جای جای بیت‌المقدس؛ به‌ویژه بخش قدیمی این شهر و اطراف مسجدالاقصی مستقر شده و تدابیر امنیتی شدیدی در آنها به اجرا گذاشته‌اند. 

هلاکت یک افسر صهیونیستی به دست مبارزان فلسطینی در جنین

نظامیان صهیونیست صبح امروز جمعه برای بازداشت محمود الدبعی از نیروهای مقاومت تحت تعقیب اسرائیل به اردوگاه جنین حمله کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در پی این یورش مبارزان فلسطینی به مقابله با نظامیان صهیونیست برخاسته و با آنان درگیر شدند. 

در جریان این درگیری‌ها یکی از افسران یگان ویژه الیمام ارتش عبری هدف گلوله نیروهای مقاومت قرار گرفته و به شدت زخمی شده و به هلاکت رسید. 

در پی هلاکت این افسر یک فروند هلی‌کوپتر اسرائیلی به این اردوگاه فراخوانده شد تا او را به بیمارستان انتقال دهد.  

از سوی دیگر، سایت عبری زبان وای نت گزارش داد که این افسر در بیمارستان رامبام  شهر حیفا به هلاکت رسید. 

انتهای پیام
captcha