بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی، بیتی خوش نام در میان بیوت مراجع است
کد خبر: 4056711
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی، بیتی خوش نام در میان بیوت مراجع است

یکی از مراجع تقلید شعیه در قم گفت: بیت مرحوم آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی ازبیوت خوش نام در میان بیوت مراجع معظم تقلید است و امیدوارم که این نام خوش و موقعیت عالی همچنان در بیت ایشان باقی بماند.

یت‌الله العظمی ناصرمکارم شیرازی از مراجع تقلید شعیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شعیه عصر روز جمعه ۲۳ اردیبهشت در دیدار بیت مرحوم آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی(ره) از ایشان به عنوان شخصیتی ارزشمند و دارای حسن نیت نام برده و گفت: مراسم ترحیم و تشییع آن مرجع، به بهترین شکل و با آبرومندی برگزار گردید.

ایشان بیت آن مرحوم را بیتی خوشنام در میان بیوت مراجع دانست و ابراز امیدواری کردند که این نام خوش و موقعیت عالی همچنان در بیت ایشان باقی بماند.

آیت‌الله مکارم شیرازی به آثار و تألیفات ایشان اشاره کرده و کتاب منتخب الاثرشان را اثری ماندگار و بی‌نظیر دانست و افزود: شایسته است که کراماتی که ایشان در تألیف این اثر داشته در چاپ جدید آن تقریر و اضافه گردد.

این مرجع تقلید جهان تشیع به سابقۀ آشنایی خود با مرحوم آقای صافی اشاره کرده و گفت: من با ایشان و اخوی‌شان از درس مرحوم آیت الله بروجردی آشنا شدم و در میان شاگردان مرحوم آیت الله بروجردی ایشان جزء مستشکلین خوب درس بودند.

ایشان به همکاری آن مرحوم با مجله مکتب اسلام نیز اشاره کرده و اظهار داشتند: علیرغم اقتضای سن ایشان، او شخصیتی روشن فکر و به روز بود که این را می‌توان از اعلامیه‌هایی که در حوادث گوناگون منتشر می‌کرد، به وضوح دریافت.

آیت‌الله مکارم شیرازی برگزاری کنگره‌ای جهت بزرگداشت ابعاد مختلف شخصیتی و مقام شامخ علمی فقاهتی ایشان و همچنین رونمایی از آثار ایشان را ضروری دانست و تأکید کرد: خاصیت گذر زمان، کمرنگ شدن مسائل مادی است، اما تاریخ معنوی با گذر زمان روشن‌تر و پربارتر می‌شود، ازاین رو آثار معنوی در قلوب همگان باقی می‌ماند و پربار می‌گردد.

انتهای پیام
captcha