یک پنجم شهدای لرستان از قشر فرهنگی هستند
کد خبر: 4057549
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

یک پنجم شهدای لرستان از قشر فرهنگی هستند

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اقدامات اولیه برای جذب ۵۰۴ نفر از جامعه ایثارگری استان در آموزش و پرورش، گفت: یک پنجم شهدای لرستان از قشر فرهنگی هستند.

رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، رضا عزتی، سرپرست آموزش و پرورش لرستان، عصر دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت در دیدار شورای راهبردی بسیج فرهنگیان با فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، اظهار کرد: من قبل از معلم شدن بسیجی بودم و بسیجی خواهم ماند و بسیجی بودن را با هیچ پست و مقامی عوض نخواهم کرد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه معلم در روایات اسلامی افزود: در بزرگداشت معلم همین بس که امام علی(ع) می‌فرماید: هر کس که مرا حرفی بیاموزد مرا عبد و بنده خود کرده است و این سخن جایگاه معلمی را نشان می‌دهد که امام علی(ع) به صراحت بیان کرده است.

عزتی هدف غایی فعالیت‌های آموزش و پرورش لرستان را اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری، ایشان به بحث اجرایی کردن سند تحول بنیادی گله‌مند بودند و صراحتا گفتند که بیش از ده سال است سند تنطیم شده اما هنوز اجرایی نشده اما چه‌طور سند ۲۰۳۰ در شش ماه اجرا شد اما سند تحول بنیادی که در شأن معلم است در کشور اجرایی نمی‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر اینکه زدن قرارگاه فرهنگی راحت است اما قرارگاهی مؤثر است که در آن کار اجرایی صورت گیرد، افزود: در حال اجرایی کردن سند تحول بنیادین هستیم تا در دستور کار ادارات قرار گیرد.

وی با اشاره به احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش لرستان، ادامه داد: این فریضه به فراموشی سپرده شده و قصد داریم گامی موثر در امر احیای امر به معروف و نهی از منکر برداریم کمااینکه توجه ویژه به اقامه نماز جماعت در مدارس و ادارت تابعه، توجه ویژه به گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در مدارس و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و بسیجی بودن سرلوحه کار ما است.

عزتی با تاکید بر اینکه هشت سال شعار رتبه‌بندی صورت گرفت و کسی نتوانست آن را اجرا کند و در انتهای کار دولت قبل اجرا شد تا چالشی برای دولت سیزدهم ایجاد کند، افزود: توجه دولت سیزدهم به سمت اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان است به طوری‌که ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد کمااینکه توجه به بحث رفاهیات فرهنگیان و بیمه تکمیلی در دولت جدید به سمتی می‌رود که به معلمان توجه شود.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر اینکه یک پنجم شهدای کل استان متعلق به فرهنگیان و دانش‌آموزان است، گفت: جامعه فرهنگیان لرستان شش هزار رزمنده، ۲۶۶ جانباز، ۹۷ نفر آزاده تقدیم نظام کرده است کمااینکه استخدام ۵۰۴ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران در دستور کار جذب آموزش و پرورش لرستان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha