نبود حضار در سالن، استرس متسابقان را بالا برد
کد خبر: 4059795
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
محمدحسین سعیدیان:

نبود حضار در سالن، استرس متسابقان را بالا برد

داور بخش حفظ سی‌و‌ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان گفت: در روزهای اخیر کشور ما درگیر ریزگردها بود و مزید بر علت شد و برای مردم شرایط حضور نبود، در نتیجه متسابقین استرس و شرایط سختی را متحمل می‌شوند و مسابقه برگزار کردن در این شرایط کار بسیار دشواری است.

محمدحسین سعیدیان، داور بخش حفظ سی‌و‌ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویانمحمدحسین سعیدیان، داور بخش حفظ و قرائت و ترتیل سی‌و‌ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در گفت‌وگو با ایکنا از قم گفت: در این دوره از مسابقات دانشگاهیان به دلیل اینکه در دوران همه‌گیری کرونا جلسات برگزار نمی‌شد و ارتباط با اساتید کم‌تر بود، متسابقین قدری دچار کم‌کاری شدند و علت پایین‌بودن سطح کیفی شرکت‌کنندگان هم این موضوع است؛ البته در رشته‌های حفظ 20 جزء و کل شاهد رشد بسیار بیشتر متسابقان نسبت به حفظ 5 و 10 جزء بودیم.

وی گفت: در روزهای اخیر نیز کشور ما درگیر ریزگردها بود و مزید بر علت شد و برای مردم شرایط حضور نبود، در نتیجه متسابقین استرس و شرایط سختی را متحمل می‌شوند و مسابقه برگزارکردن در این شرایط کار بسیار دشواری است.

سعیدیان ادامه داد: برای هر کاری به‌طور مثال ورزش، تمرین برگزار می‌شود اما در حال حاضر شرایط متفاوت و سخت است و همین که شرکت‌کنندگان با این شرایط و عدم ارتباط و ارائه کار برای اساتید در این سال‌های کرونایی، حضور پیدا کرده و در این سطح مسابقه دادند، به نظر بنده، ایده‌آل است.

داور سی‌و‌ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان گفت: در دانشگاه‌ها نهادی که می‌تواند متولی اصلی و حمایت‌گر باشد تا حرکت قرآن را متناسب با شأن قرآن رشد و توسعه بدهد، نهاد نمایندگی ولی فقیه است که به نظر بنده مهم‌ترین کار این دفاتر احیای امر قرآن است.

وی افزود: پیش قراول حرکت فرهنگی کشور روحانیت است، اگر علما و روحانیون کشور در نهاد رهبری مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به امر مهم ترویج قرآن اهتمام داشته باشند و بحث تشویق‌ها و ترغیب‌های امر قرآن در آیات، روایات و هم‌چنین سیره ائمه(ع) و نیز امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهند، حتما تحول ایجاد می‌شود.

سعیدیان بیان کرد: وقتی مقام معظم رهبری تربیت 10 میلیون حافظ را مطرح می‌کنند و می‌فرمایند جامعه ما باید قرآنی شود، این مهم باید توسط این نهاد نمایندگی‌ در دانشگاه‌ها‌ برنامه‌ریزی و از حوزه و روحانیت شروع شود؛ روحانیون تاج پیش قراول حرکت فرهنگ اسلامی را بر سر نهاده‌اند، باید به این وظیفه و تکلیف الهی عمل کنند، دانشگاه‌ها می‌توانند با برگزاری جشنواره‌های داخلی و اهدا جوائز ارزنده‌تر، دانشجویان را به این سمت تشویق کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha