از هشدار گروه‌های فلسطینی در مورد راهپیمایی پرچم تا سفر مقام صهیونیست به عربستان
کد خبر: 4060179
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
با تحولات فلسطین؛

از هشدار گروه‌های فلسطینی در مورد راهپیمایی پرچم تا سفر مقام صهیونیست به عربستان

با نزدیک شدن به زمان انجام راهپیمایی پرچم از سوی صهیونیست‌ها، گروه‌های فلسطینی به طور مشترک در مورد عواقب این اقدام هشدار داده‌اند.

به گزارش ایکنا، از زمان آغاز تنش‌های تازه در سرزمین‌های اشغالی، گروه‌های وابسته به صهیونیست‌ها با تحریک احساسات فلسطینی‌ها سعی در بیشتر کردن تنش‌ها و خشونت کرده‌اند.

هشدار گروه‌های فلسطینی در مورد راهپیمایی پرچم

گروه‌های فلسطینی بار دیگر به اشغالگران اسرائیلی نسبت به برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم و تعرض به مسجد مبارک الاقصی هشدار دادند.

هارون ناصرالدین، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و مسئول دفتر امور قدس در این جنبش تأکید کرد که هرگونه تعرض به مسجد الاقصی، با پاسخ سخت و قاطع مقاومت مواجه خواهد شد.

ناصرالدین بیان کرد که اگر دشمن صهیونیستی بخواهد به مسجد الاقصی یا قبه الصخره تعرض کند، چند برابر آنچه را که در نبرد شمشیر القدس مشاهده کرد، خواهد دید.

وی عموم ساکنان کرانه باختری، قدس و فلسطین اشغالی را به حضور در مسجد الاقصی و خیابان‌های قدس برای به شکست کشاندن راهپیمایی تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان در این شهر فراخواند.

از سوی دیگر، عضو کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین هم گفت که عبور تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست از محله اسلامی و منطقه باب العامود، به مثابه اعلان جنگ است.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین هم به نقل از ماهر مزهر گزارش داد: به هیچ وجه از اشغالگران هیچ حسابی نمی‌بریم و مقاومت کاملا آماده پاسخ به هر تجاوزی است.

راهپیمایی پرچم به مسجدالأقصی نخواهد رسید

در همین راستا شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالأقصی و رئیس هیئت علمای فلسطین گفت که راهپیمایی پرچم که هر ساله برگزار می‌شود، اقدامی تحریک‌آمیز است و رژیم اشغالگر به دنبال قدرت‌نمایی است و کابینه این رژیم با وجود ضعف خود در تلاش برای برآورده کردن خواسته‌های گروه‌های افراطی است.

شیخ صبری گفت: شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پرچم، به آوازخوانی و رقص با پرچم می‌پردازند و شعارهایی سر می‌دهند که احساسات اعراب و فلسطینیان را جریحه‌دار می‌کند؛ آن‌ها می‌گویند که قدس از آن یهودیان است و فلسطینیان را از این شهر بیرون خواهند کرد.

وی تأکید کرد:‌ این راهپیمایی پیش از این نیز وارد مسجدالأقصی نشد و ما هرگز اجازه آن را نخواهیم داد، این راهپیمایی اقدامی تحریک‌آمیز برای رسیدن به باب العامود، خیابان‌ها و کوچه‌های عربی در قدس شرقی و دیوار براق است.

سفر مقام صهیونیست به عربستان سعودی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سفر یک مقام بلندپایه این رژیم به ریاض خبر دادند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل از «گرم شدن روابط تل‌آویو با ریاض» خبر داد و خاطرنشان کرد: یک مقام بلندپایه اسرائیلی به تازگی به ریاض رفته و در آنجا با مقامات سعودی در کاخ خاندان سلطنتی دیدار و گفت‌‌وگو کرده است.

از هشدار گروه‌های فلسطینی در مورد راهپیمایی پرچم تا سفر مقام صهیونیست به عربستان

این شبکه عبری‌زبان می افزاید: هدف اصلی این سفر هماهنگی و  همکاری امنیتی بین اسرائیل و عربستان سعودی و برقراری روابط گرم و دوستانه بین دو طرف بود.

نیر دفوری، تحلیلگر مسایل نظامی رژیم صهیونیستی در گفت‌ وگو با شبکه ۱۲ تلوزیون اسرائیل گفت: یک مقام اسرائیلی اخیرا به عربستان سعودی سفر و با همتایان سعودی خود در زمینه‌های امنیتی رایزنی کرد.

مقامات سعودی می‌گویند که ریاض برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل آماده است، مشروط بر اینکه تل آویو طرح صلح پیشنهادی ریاض در سال ۲۰۰۲ را اجرا کند.

طرح صلح عربی در سال ۲۰۰۲ توسط عربستان سعودی برای حل مناقشه فلسطین و اسرائیل مطرح شد. ایجاد یک کشور فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷، اعطای حق بازگشت به سرزمین‌های خود به آوارگان فلسطینی و عادی‌سازی روابط بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در ازای خروج اسرائیل از بلندی‌های جولان، از اهم این طرح است.

هشدار مسئول حماس به صهیونیست‌ها

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین «حماس» در واکنش به پخش فیلمی از موشک‌های گردان‌های القسام  در شبکه الجزیره قطر، گفت که این برنامه حامل این پیام به صهیونیست‌هاست که آنانی که غزه و قدس را تهدید می کنند، بدانند تهدیدشان در برابر قدرت القسام اعتباری ندارد.

به گزارش شبکه شهاب فلسطین، برهوم همچنین افزود: برنامه شبکه الجزیره حامل این پیام روشن به ملت فلسطین در سایه تهدیدات صهیونیستی برای انجام راهپیمایی پرچم بود که گردان‌های القسام اراده و توان پایان دادن به جنگ را با تمام قدرت دارا هستند و این منشأ اطمینان ملت ماست.

از هشدار گروه‌های فلسطینی در مورد راهپیمایی پرچم تا سفر مقام صهیونیست به عربستان

وی گفت که تهدید صهیونیست‌ها همچنین اعتباری در برابر حکمت تجهیزات القسام ندارد که به لحاظ امنیتی و نظامی پیشرفت کرده است.

سخنگوی حماس، قدس را خط قرمز حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین و بازی صهیونیست‌ها با آتش دانست و افزود: گردان‌های القسام (درصورت این که اسرائیل دست از پا خطا کند) آماده بوده و توان مقاومت بسیار زیاد است.

برهوم تصریح کرد: ساکنان ما در قدس در میدان نبرد، هرگز تنها نخواهند بود و پیام امروز برنامه الجزیره نشان داد که فلسطین دارای جبهه متحد علیه اشغالگران صهیونیستی است که باید در مقابله با آنها شعله ور شود.

سخنگوی حماس خاطرنشان کرد: اگر اشغالگران صهیونیست بخواهند در روزهای آتی دست به حماقت جدیدی بزنند، یک معادله جدیدی بر آنها تحمیل خواهد شد و گروه‌های مقاومت در محور قدس متحد و یکپارچه هستند.

تأکید بلینکن بر اهمیت انجام تحقیقات در مورد ترور شیرین ابوعاقله

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با همتای اسرائیلی خود بر اهمیت انجام تحقیقات درباره ترور شهید شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره تاکید کرد.

از هشدار گروه‌های فلسطینی در مورد راهپیمایی پرچم تا سفر مقام صهیونیست به عربستان

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام  کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز با یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل بر اهمیت انجام تحقیقات در مورد مرگ شیرین ابو عاقله شهروند فلسطینی ـ آمریکایی تأکید کرد.

بر اساس این بیانیه وزیران خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی در تداوم ادعاهای خود و هراس از نفوذ منطقه‌ای ایران مدعی شدند طرفین درباره تلاش‌های مشترک برای رویارویی با چالش‌های جهانی از جمله چالش‌های نشئت گرفته از ایران گفت‌وگو کردند.

بلینکن بر تعهد ثابت دولت آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی  و حمایت واشنگتن از راه حل دو کشوری تاکید و بر اهمیت تلاش برای حفظ آرامش گفت‌وگو کرد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درخواست واشنگتن برای انجام تحقیقات شفاف، بیطرفانه و کامل در مورد ترور شهید شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را تکرار کرده بود.

شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره قطر، چهارشنبه هفته گذشته هنگام پوشش خبری در پی یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه پناهندگان جنین در کرانه باختری اشغالی توسط نیروهای مسلح اسرائیل هدف گلوله قرار گرفت. وی کلاه و جلیقه‌ای به سر داشت که به وضوح او را به عنوان یک روزنامه نگار معرفی می‌کرد.

انتهای پیام
captcha