وزارت ارشاد با توهین‌کنندگان به مقدسات برخورد می‌کند
کد خبر: 4060926
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
وزیر ارشاد:

وزارت ارشاد با توهین‌کنندگان به مقدسات برخورد می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ ایرانی مسلمانی نیست که روح و جانش آکنده از مهر و عاطفه نسبت به امام رئوف نباشد، گفت: در این وزارتخانه مسئول صیانت از مرزهای فرهنگ و هنر کشور هستیم و با افرادی که بخواهند به وسیله این حوزه سیاه‌نمایی کرده و به آن‌ها تعدی کنند، برخورد خواهیم کرد.

وزیر ارشادبه گزارش ایکنا از فارس، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته، 9 خردادماه در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت گفت: مردم و عموم اهالی فرهنگ و هنر با این مقدسات یک رابطه عمیق و عاطفی دارند و در بسیاری از خاطرات زیبایی که در روح و جان آن‌ها ماندگار شده این ارتباط با ذوات مقدس وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ ایرانی مسلمانی نیست که روح و جانش آکنده از مهر و عاطفه نسبت به امام رئوف نباشد، افزود: زندگی هرکدام از محبین اهل بیت(ع) در کشور را مورد مطالعه قرار دهیم پیوندهای عمیق درونی را مشاهده می‌کنیم.

اسماعیلی با تصریح اینکه پیوند عمیق مردم با ذوات مقدس مسئله‌ای نیست که با برخی از کارهای ناشایست بی‌ارزش شده و بتوان به آن آسیب وارد کرد، حرم رضوی را بسان خورشیدی توصیف کرد و افزود: خورشید به تابش، گرمابخشی و نورانیت خود ادامه می‌دهد.‌

صیانت از مرزهای فرهنگ و هنر

وزیر ارشاد همچنین بر این نکته تأکید کرد که در این وزارتخانه مسئول صیانت از مرزهای فرهنگ و هنر کشور هستیم و با افرادی که بخواهند به وسیله این حوزه مقدسات را سیاه‌نمایی کرده و به آن‌ها تعدی کنند، برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه قطعاً با مجموعه‌ای که با سیاه‌نمایی از افتخارات کشور دنبال بذرافشانی و تیره و تار نشان دادن فضای عمومی کشور است براساس وظیفه ذاتی‌مان برخورد خواهیم کرد، افزود: همچنین با کسانی که بخواهند پاسداران و نگهبان امنیت کشور را با بیانیه‌های بی ارزش زیر سؤال ببرند برخورد می‌کنیم.

اسماعیلی ضمن تسلیت فاجعه‌ای که در آبادان رخ داده است، این سؤال را مطرح کرد که آیا مردم آبادان غم‌خواری جزء آحاد انقلابی مردم داشته‌اند و سپس افزود: فاجعه‌ای که رخ داد به دلیل غفلتی بود که در گذشته رخ داده بود اما همه پا به پای مردم برای کمک‌رسانی حضور داشتند و با افتخار به مردم آبادان خدمت کردند.

وزیر ارشاد ادامه داد: اگر عده‌ای متوهم با تکه‌ای کاغذ پاره بخواهند به این مردم توهین کنند، اهالی فرهنگ و هنر اجازه نمی‌دهند این ساحت پاک با این اقدامات آلوده شود و ما نیز در وزارت فرهنگ حتماً با قدرت مسیر خود را ادامه می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد تا اعتقادات و نهادهای مورد اعتماد مردم  مورد آزار لفظی و کلامی و نوشته‌های بی‌ارزش عده‌ای بی‌خبر از واقعیات جامعه قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت مطالعه در کشورمان اشاره کرد و افزود: مردم ما به شدت فرهنگی و اهل کتاب هستند و قریب ۶۴ درصد از ایرانیان اهل مطالعه هستند و این میزان جدای از مطالعه خوانندگان کتاب‌های ادعیه و کتاب‌های قرآنی است.

گسترش کتابخوانی

اسماعیلی  با ذکر این نکته که علی‌رغم مشکلات اقتصادی و تأثیر این حوزه بر سبد خرید کالاهای فرهنگی، گرایش مردم به حوزه کتاب به شدت زیاد است، گفت: گسترش موضوع کتابخوانی از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم است و قطعاً در این حوزه و برای گسترش کتابخانه‌ها سرمایه‌گذاری کنیم، با استقبال مردم مواجه خواهیم شد.

وزیر ارشاد به وضعیت پروژه‌های فرهنگی و کتابخانه‌های ناتمام در سطح کشور هم اشاره کرد و گفت: طی سفرهای استانی رئیس‌جمهور تاکنون بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های ناتمام فرهنگی و به ویژه بخش کتابخانه‌های عمومی و تقویت و گسترش این شبکه اختصاص داده شده که یک برنامه مهم در راستای گسترش عدالت فرهنگی خواهد بود.

وی در پایان به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: آخرین سالی که نمایشگاه کتاب برگزار کردیم میزان فروش کتاب قریب 90 میلیارد تومان بود اما امسال علی‌رغم اینکه هنوز شرایط شیوع کرونا ادامه داشت ولی فروش کتاب در هر دو بخش حضوری و مجازی ادامه داشت لذا با احتساب فروش در نمایشگاه مجازی بیش از 250 میلیارد تومان فروش کتاب داشتیم که از این مبلغ 211 میلیارد تومان آن در بخش مجازی است به همین دلیل است که می‌گوییم مردم ما به شدت فرهنگی هستند.

انتهای پیام
captcha