ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با ایکنا از فارس، با اشاره به توقیف نفتکشهای یونانی در آبهای خلیج فارس در پاسخ به توقیف نفتکش ایرانی توسط یونان گفت: جمهوری اسلامی همیشه از منافع راهبردی خود دفاع کرده و تحت هر شرایطی اجازه نمیدهد به منافع ملی کشور لطمهای وارد شود.
وی افزود: اقدامی که توسط یونانی برای توقیف نفتکش ایرانی انجام شد بر خلاف موازین بینالمللی و در راستای خواست نظام سلطه و استکبار بوده است.
عزیزی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که از همه فرصتها و ظرفیتهای جغرافیایی خودش برای حفاظت و امنیت از نفتکشها استفاده میکند و اجازه هیچگونه تعرض و تعدی به این ظرفیتهای دریایی و اقتصادی خود نخواهد داد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: لازم است کشورهایی که امروز در قالب یک رفتار توأم با سلطهجویانه با استکبار جهانی همکاری میکنند این امر را بپذیرند و نباید خود را با ایران اسلامی به عنوان یک کشور قدرتمند درگیر کنند.
وی تأکید کرد: این حق مسلم ایران است که هم جلوی این رفتارهای تجاوزگرایانه را بگیرد و از طرفی برخورد قاطع و بازدارنده به عمل آورده و حتی برخوردهای تنبیهی را انجام دهد که دیگر تکرار شاهد این موضوعات نباشیم.
عزیزی بیان کرد: این حق مسلم ایران اسلامی است و بارها هم اعلام کردیم و چنانچه دست از این رفتارهای ماجراجویانه در منطقه برندارند با برخوردهای قویتر، تندتر، محکمتر و بازدارنده روبهرو خواهند شد.
انتهای پیام