همت جهادگران برای تأمین آب آشامیدنی 7 هزار روستا در کشور
کد خبر: 4061149
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

همت جهادگران برای تأمین آب آشامیدنی 7 هزار روستا در کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، مهم‌ترین مسئله‌ای که این سازمان بدان پرداخته‌ است را رفع معضل آب آشامیدنی روستایی اعلام کرد و گفت: برای این کار اعتبارات خوبی تأمین شده و قرار است طی ۳ سال ۷ هزار روستای کشور که ۳۷۲ روستای آن مربوط به استان فارس است، مشکل آب آشامیدنی آن‌ها رفع شود.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به گزارش ایکنا از فارس، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عصر امروز، 10 خردادماه در سفر به شیراز و دیدار با استاندار فارس، روحیه جهادی و تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی را یک اقدام اثر گذار از طرف استاندار فارس خواند و آن را قابل تقدیر دانست و گفت: تمام تلاشمان بر این است که کمک‌کننده به تمام دولت‌ها باشیم؛ ما متولی امور و برنامه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی نیستیم ولی به کمک به دولت را تکلیف خود می‌دانیم.

وی با اشاره به چگونگی تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: ماهانه جلساتی با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود تا کار مشترک بین نهادی انجام شود و خدمات‌رسانی به مناطق محروم در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز حمایت‌های خوبی در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد و اعتبارات در این زمینه را افزایش داده‌اند.

زهرایی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های کاری در این زمینه گفت: ابتدا مهم‌ترین مسئله‌ای که بدان پرداخته‌ایم رفع معضل آب آشامیدنی روستایی است و اعتبارات خوبی تأمین شده و قرار است طی ۳ سال ۷ هزار روستای کشور که ۳۷۲ روستای آن مربوط به استان فارس است، مشکل آب آشامیدنی آن‌ها رفع شود.

وی، دومین اولویت کاری در حوزه سازندگی را  مسئله و موضوع آب کشاورزی عنوان کرد و گفت: در این راستا طرحی به نام آبخیز تا جالیز اجرایی شده اعتبارات بسیار مناسبی در نظر گرفته شده است و احیا قنات‌ها، کانال کشی، استخر ذخیربندی و ... را شامل می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: حاشیه‎‌نشینی موضوع بعدی است که برای مرحله اول ۶۰ محله هدف در کشور در نظر گرفته شده که سهم استان فارس یک محله در شهر شیراز است و امیدواریم که در طرح سه ساله ۳۵۰ محله مورد پوشش قرار بگیرد و در ۱۲ مولفه مختلف اجتماعی و عمرانی خدمات‌رسانی شود.

زهرایی، ۲۵ هزار کیلومتر راه روستایی را از دیگر برنامه‌های کاری سازمان خواند و گفت: دلیل اینکه به دنبال تجهیز و پشتیبانی ماشین‌آلاتی و مهندسی گروه‌های جهادی هستیم اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها است و هر استانی که اعلام آمادگی کند، مطمئنا می‌تواند از این فرصت‌ها استفاده بیشتری کند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی مسئولیت ساخت یک میلیون مسکن در طرح جهش مسکن را بر عهده گرفته است، گفت: در شهرهای جدید، در محلات حاشیه‌ای شهری  و در روستاها خدمات ساخت مسکن انجام خواهد شد. ما در این پروژه‌ها به دنبال دو مسئله هستیم یکی زمان و تسریع در کارها و دیگری صرفه‌جویی اقتصادی که می‌تواند کمک شایانی به دولت باشد و این بدان معنی است که بسیج سازندگی به دنبال سود نیست و تمام تلاشش را می‌کند تا پروژه‌ها را زودتر از موعد مقرر به پایان برساند.

زهرایی، دیگر خدمت بسیج سازندگی را در حوزه اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: به دنبال آن هستیم عارضه‌یابی و پایش و تسهیل‌گری یک هزار واحد صنعتی کوچک را در راستای بهبود وصعیت تولید انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور یکی دیگر از برنامه‌های مهم را مربوط به صندوق‌های قرض‌الحسنه خواند و گفت: ۲۷ هزار صندوق قرص‌الحسنه در کشور راه‌اندازی شده است که  ۱۷۰۰ مورد آن در استان فارس است و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ عضو دارند که تسهیلات پرداختی منجر به اشتغال‌زایی و بهبود وضعیت درآمدی خانواده‌ها می‌شود. مجموع این صندوق‌ها بیش از ۴ میلیارد تومان گردش مالی داشته‌اند و امیدواریم با حمایت دولت میزان خدمات‌رسانی آن‌ها افزایش یابد.

وی در پایان گفت: در سال جاری ایجاد ۵۰ هزار پنل خوردشیدی خانگی با پرداخت تسهیلات را در دستور کار داریم که ۲ هزار پنل خورشیدی سهم استان فارس است این پنل‌ها در فضای ۵۳ متری نصب می شود و در روستاها و محله‌های حاشیه‌های شهری اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha