سیره امام(ره) بر پایه احکام الهی و اعتماد به مردم بود
کد خبر: 4061797
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹

سیره امام(ره) بر پایه احکام الهی و اعتماد به مردم بود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه سیره امام خمینی(ره) بر پایه احکام الهی و اعتماد به مردم بود، گفت: امام سرافزاری ملت را در پایبندی به اسلام و توجه به سرمایه اجتماعی می‌دانست‌.

حجت الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، با دعوت همگان به تقوای الهی و دوری از صفات ناپسند، اظهار کرد: در آیه ۱۲ سوره سجده آمده است مجرمان در پیشگاه خداوند سر به زیر افکنده‌اند و از خداوند می‌خواهند ما را به دنیا برگردان تا اعمال نیک انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه این آیه با موضوع معاد است، گفت: مجرمان در قیامت صحنه‌های فیامت را دیده و از کارنامه خود در دنیا پشیمان می‌شوند اما مهم این است که بازگشت به دنیا امکان ندارد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه مجرمان و کافران در پیشگاه خداوند درخواست بازگشت به دنیا برای اقدام و انجام عمل صالح است، ادامه داد: تنها راه نجات انسان اعمال صالح است آن هم اعمالی که بااخلاص انجام بگیرد کمااینکه انسان باید در این دنیا با اختیار به سمت اعمال صالح قدم بردارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه این حکم قاطع الهی است که مجرمان را در عذاب جهنم جمع کند، گفت: این عذاب همیشگی است و علت آن اعمال و گناهان انسان در دنیا است لذا باید عبرت گرفته و با عمل صالح بهشت و رستگاری در دنیا و آخرت را برای خودمان فراهم کنیم.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از فرصت ماه ذی‌القعده اضافه کرد: دهه اول این ماه با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است کمااینکه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) آموزگاران احسان و کرامت هستند و سخنوران ابعاد شخصیتی این بزرگواران را تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه بعد از بیش از دو سال در کشور فوتی کرونا نداشتیم و این امر شکر به درگاه خداوند را برای ما لازم می‌کند، گفت: از همه مجموعه‌ها، کادر درمان، شبکه‌های بهداشت و درمان و تامین اجتماعی تقدیر می‌شود.

وی با تسلیت رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: امام خمینی(ره) با شناخت کامل از معارف اسلامی نظریه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد کمااینکه جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران برپایه احکام اسلامی است.

شاهرخی با بیان اینکه سیره امام راحل(ره) بر پایه احکام الهی و اعتماد به مردم بود، خاطرنشان کرد: امام راحل سرافزاری ملت را در پایبندی به اسلام و توجه به سرمایه اجتماعی می‌دانست‌.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و با اشاره به اینکه امام راحل(ره) درباره اسلام و مردم سخنان روشنی دارد، گفت: اسلامی که امام تبیین کرد همان اسلامی بود که رسول خدا(ص) تبیین کرده بود.

انتهای پیام
captcha