آزادی و استقلال یمن قابل معامله نیست
کد خبر: 4062935
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
رهبر انصارالله یمن:

آزادی و استقلال یمن قابل معامله نیست

رهبر انصارالله یمن در دیدار با شیوخ تعز و افراد برجسته این استان با تأکید بر لزوم مقابله با تجاوزها، تأکید کرد: ما هیچ‌گاه بر سر آزادی و استقلال وطن خود معامله نخواهیم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در دیدار با شیوخ استان تعز یمن در ابتدا با ستایش پایداری و مقاومت مردم استان تعز در برابر متجاوزان، گفت: استان تعز نماد افتخار، پایداری و میهن‌دوستی صادقانه است و همواره در میدان مبارزه با متجاوزان حاضر بوده است.

الحوثی تأکید کرد: مقامات دولتی توجه ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی به مردم این استان با تمام امکانات موجود دارند اما طرفی که تعز و تمام استان‌های یمن را محاصره کرده، ائتلاف متجاوز است.

رهبر انصارالله یمن افزود: ما بر آمادگی خود برای بازگشایی راه‌ها به منظور خدمت به شهروندان تأکید داریم و آماده‌ایم حتی درصورت نبودن توافقی با طرف مقابل، در قالب یک ابتکار، این کار را انجام دهیم. ما به خوبی می‌دانیم که جان‌فشانی‌های ما برای مقابله با خسارت‌های تسلیم و اشغال است.

وی با بیان اینکه ما زیر بار رفتن اشغالگری و قبول قیمومیت بیگانگان را برای نسل‌های آینده‌مان به ارث نخواهیم گذاشت، ادامه داد: هدف از تجاوزگری، اطمینان خاطر دادن به طرف اسرائیلی درباره یمن است.

به گفته الحوثی، متجاوزان به یمن همان‌هایی هستند که پرچم بیرق عادی‌سازی روابط، دست‌نشاندگی، شراکت و هم‌پیمانی با رژیم صهیونیستی را به دست گرفته‌اند.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد: هیچ‌کس در این دنیا نمی‌تواند آزادی، استقلال و کرامت مردم یمن را نقض کند. ما امروز، پس از پشت سر گذاشتن سختی‌های بزرگ در راه رسیدن به پیروزی قطعی هستیم، دشمنان را بیرون خواهیم راند و تمام وطن خود را باز پس خواهیم گرفت و به آن‌ها اجازه نخواهیم داد به تجاوزات و محاصره یمن ادامه دهند.

وی تصریح کرد: اولویت ما در این مرحله مقابله با متجاوزان است زیرا تهدید نظامی همچنان ادامه دارد و دشمن در حال آمادگی برای مرحله آینده است،با این‌ حال باید تأکید کنم که بخش صنایع نظامی یمن در آینده از بهترین‌ها در منطقه خواهد بود.

الحوثی افزود: ما امروز موشک‌هایی با دقت بالا داریم که برد بالایی دارند و فناوری‌های نوین آمریکایی در مقابله با آن ناتوان بوده‌اند. عربستان سعودی تمام دنیا را برای دریافت سامانه‌هایی که بتواند با موشک‌های ما مقابله کند، به کمک فراخواند و حتی کار به درخواست از دشمن صهیونیستی نیز کشیده شد ولی در مقابله با موشک‌های یمنی ناتوان بود.

وی همچنین تأکید کرد: تلاش برای توسعه پهپادهای یمنی با برد بالاتر و فناوری‌های پیشرفته‌تر ادامه دارد و تلاش‌ها برای توسعه توانمندی پدافند هوایی ما ادامه دارد، چنانچه در سال‌های اخیر دیدیم، موفق به سرنگونی انواع پهپادهای دشمن شدیم.

رهبر انصارالله یمن در ادامه گفت: ما باید با تمام تلاش برای خودکفایی و تقویت تولید داخلی با کیفیت و قیمت مناسب تلاش کنیم. ما اقدامات شنیع ائتلاف متجاوز در استان تعز و جنایت‌‌های سازمان‌دهی شده برای ویرانی زیرساخت‌ها را فراموش نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اقدامات ائتلاف سعودی در تعز از جمله کشتار و شکنجه مردم و ایجاد بی‌ثباتی و برهم زدن امنیت در این استان، گفت: طرف مقابل، مسئول عدم بازگشایی راه‌هاست.

الحوثی در ادامه تأکید کرد: خیانت‌کاران نه نماینده یمن و نه نماینده هیچ استانی از این کشور نیستند، بلکه شرافتمندانی که در نبرد آزادسازی و استقلال می‌‌جنگند، درواقع نمایندگان این ملت هستند.

به گفته الحوثی آمریکا و غرب در تلاش هستند تا تمام موانع در برابر رژیم صهیونیستی را حذف کنند. سیاست آمریکا و غرب در قبال منطقه و یمن مبتنی بر طرحی با هدف قرار دادن آزادگان این ملت در خدمت به دشمن اسرائیلی است.

وی تصریح کرد: نمی‌توان بر سر آزادی و استقلال وطن با هیچ قیمتی مقابله کرد، ما در وضعیتی خطیر قرار داریم چرا که دشمن تلاش می‌کند خود را برای پیروزی در آینده‌ای نزدیک آماده کند.

رهبر انصارالله یمن در بخش پایانی سخنان خود به اقتصاد یمن پرداخت و تأکید کرد: زمانی که بخش کشاورزی توسعه پیدا می‌کند و صنعت وارد این حوزه می‌شود، شاهد جهش بزرگی خواهیم داشت. شرایط ما در کشور برای رسیدن به این وضعیت مناسب است و اگر خود را نیرومند نسازیم، بحران‌ها و دشمنان ما را در هم می‌کوبند.

انتهای پیام
captcha