مراسم «بر آستان جانان» در جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد
کد خبر: 4063323
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
با حضور هنرمندان در شب ولادت امام رضا(ع)

مراسم «بر آستان جانان» در جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد

ویژه‌برنامه «بر آستان جانان» به مناسبت ولادت امام رضا(ع) با حضور هنرمندانی چون محمد فیلی، عبدالجبار کاکایی، حسن روح‌الامین و انیسه شاه‌حسینی در فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد.

«بر آستان جانان» در جهاد دانشگاهی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، محمد فیلی، بازیگر پیشکسوت سینما، در ویژه‌برنامه میلاد امام رضا(ع) تحت عنوان «بر آستان جانان» که شامگاه، ۲۰ خردادماه، به همت جهاددانشگاهی خراسان رضوی و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد، در خصوص نحوه ورود خود به عرصه بازیگری اظهار کرد: بازیگری را از کلاس سوم و ایفای نقش کر در نمایش درس کر و بیمار شروع کرده و در هنرستان نیز چند کار تئاتر انجام دادم. در دوران سربازی با اهالی تئاتر شیراز آشنا شده و پس از آن تئاتر حرفه‌ای را به صورت جدی آغاز کردم. در آن دوران وارد شدن به سینما یا تلویزیون دشوار بود. اولین کار حرفه‌ای بنده در تلویزیون سریال روزی‌روزگاری بود که سکوی پرتاب من به سمت بازیگری حرفه‌ای شد.

وی با اشاره به آشنایی با هنرمندن مشهدی افزود: در تئاتر با بسیاری از هنرمندان مشهدی از جمله برادران ارجمند، رضا سعیدی و رضا صابری آشنا شدم و به نظرم مشهد یکی از قطب‌های بسیار محکم و بزرگ تئاتر ایران بوده و هست.

فیلی در پاسخ به این سؤال که به کدامیک از نقش‌های خود بیش از همه علاقه دارد، بیان کرد: من تمام نقش‌هایم را دوست داشته‌ام اما بیشترین نقشی که به چشم آمد و دیده شد، نقش شمر ملعون در سریال مختارنامه بود. به چشم آمدن این نقش به این دلیل بود که این شخصیت در گذشته شنیده شده بود اما کسی عیناً آن را ندیده بود. ما تلاش کردیم که شمر را به‌گونه‌ای به تصویر بکشیم که مورد پسند قرار گیرد.

سعید خدیوی، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: هنر بنیان و هویت ملت‌ها و اساس کنش جمعی و ایجاد وحدت بین مردم است. در این میان هنر مقدس که در خدمت ترویج معنویت است، جایگاه ویژه‌ای دارد. جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی بنا بر موقعیتی که در آن قرار داشته و ساحت قدسی‌ که در آن حضور دارد، وظیفه و رسالت خود را در توسعه و ترویج این هنر مقدس قرار داده است.

«بر آستان جانان» در جهاد دانشگاهی مشهد

عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه‌سرا نیز در ادامه این مراسم پس از شعرخوانی در رابطه با امام رضا(ع) و ابراز ارادت به مقام والای این حضرت بیان کرد: جدا از اینکه خراسان مرجع معنوی جامعه ایران و شیعیان است، این استان از دیرباز پایگاه ادب، شعر و هنر بوده و بزرگان ما از این دیار برخواسته‌اند و نخستین سلسه‌هایی که به پاسداشت فرهنگ پرداختند از همین خطه ظهور کرده‌اند.

تقدیر از خبرگزاری ایکنا

تقدیر از خبرگزاری ایکنا

در پایان این مراسم که با حضور  حمیدرضا بیدخوری، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، محمودرضا برازش، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، سعید خدیوی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، محمد روح‌الامین، نقاش، انسیه شاه‌حسینی، کارگردان و تعدادی از هنرمندان دیگر برگزار شد، از حمیدرضا گیلانی‌فر، استاد عکاسی، محمدعلی ندایی، پژوهشگر و سردبیر نشریه معارف رضوی، اسدی به نمایندگی از مرکز افکارسنجی ایسپا، رفیعه ناظمی به نمایندگی از خبرگزاری ایکنا و سمانه دوستی‌نیا، نگارگر، به عنوان فعالان و ترویج‌گران هنر رضوی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha