حلقه مطالعاتی کتاب رابطه عبد و مولا برگزار می‌شود
کد خبر: 4065163
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
از سوی کانون قرآن دانشگاه شهید بهشتی؛

حلقه مطالعاتی کتاب رابطه عبد و مولا برگزار می‌شود

حلقه مطالعاتی تابستان با محوریت کتاب نگاهی به رابطه عبد و مولا از سوی کانون قرآن و عترت دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

حلقه مطالعاتی تابستانبه گزارش ایکنا، حلقه مطالعاتی تابستان با محوریت کتاب نگاهی به رابطه عبد و مولا تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان از سوی کانون قرآن و عترت دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

این حلقه مطالعاتی از چهارشنبه، اول تیرماه 1401 ویژه بانوان آغاز می‌شود و علاقه‌مندان به منظور ثبت‌نام می‌توانند با شناسه halghe_motaleati در تلگرام در تماس باشند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «برای اینکه احساس نیاز به این رابطه را در خودت کشف و بعد جنس این رابطه را لمس کنی، سعی کن تا آنجا که می‌توانی گناه نکنی؛ تعلقات خودت را ببری، کار بد نکنی، نگاه بد نکنی، بدزبانی نکنی، گوشت را کنترل کنی و... . اینها را قطع کن، کمی آرام باش، شلوغ نکن، درگیر نباش، نگران دنیا نباش، حسرت دنیا نخور، به دیگران حسادت نکن. گذشته و آینده را رها کن، به عرض و طول خودت (یعنی اطرافت) کاری نداشته باش. حریصانه برخورد نکن، حرص و جوش نخور، آرام باش و خلاصه در یک کلام آب را گِل نکن تا در زلالی آب، عمق دریای وجود خودت را ببینی که از تو چه می‌خواهد؟ مدّتی معصیت نکن تا کم‌کم نیازش را حس کنی. بعد از اینکه مدتی خودت را کنترل کردی و سراغ گناه نرفتی، کم‌کم نیاز به عبودیت و پرستش مولا در قلبت جوانه می‌زند. قدم اول ترک محرمات است، به همین دلیل امیرالمؤمنین(ع) فرموده‌اند: «اجْتِنَابُ السَّیئَاتِ أَوْلَی مِنِ اکتِسَابِ الْحَسَنَات؛ دوری از گناهان مهم‌تر از انجام حسنات و خوبی‌هاست».

«خداشناسی همین است که وقتی همه رابطه‌ها برای تو قطع شود، تازه قلبت یک رابطه‌ای را کشف می‌کند و آن رابطه با ذات باری تعالی و قدرت لایتناهی اوست. کسی که برای یک قرار ملاقات زمینی قلبش به تپش می‌افتد، اگر با خدای این زمین قرار بگذارد، چگونه تپش قلب پیدا خواهد کرد؟».

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha