غایت فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها تذکرآفرینی باشد
کد خبر: 4065318
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
فعالیت قرآنی دانشگاه‌ها؛ چالش‌ها و راهکار‌ها / ۵

غایت فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها تذکرآفرینی باشد

عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز بر ضرورت ایجاد تنوع در فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: غایت فعالیت‌های قرآنی باید تذکرآفرینی باشد.

حمید ایماندارحمید ایماندار، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه آیا صرفاً برگزاری جشنواره‌های قرآن و عترت می‌تواند راهکاری برای جذب دانشجویان به فعالیت‌های قرآنی باشد، بر ضرورت ایجاد تنوع در فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها تأکید کرد.

وی تصریح کرد: از آنجا که طیف‌های گسترده و متنوعی از دانشجویان مخاطب برنامه‌های قرآنی هستند، منظور کردن این تنوع و سطوح فکری و رفتاری و شاکله‌ای مهم جلوه می‌کند.

ایماندار ادامه داد: در این راستا باید ترکیبی از همه اصناف و رویکردها در فعالیت‌های قرآنی مدنظر مجریان و متولیان قرار گیرد از هنرهای آوایی مانند تلاوت و ترتیل گرفته تا هنرهای نمایشی و تجسمی و به ویژه رویکردهای تدبری و مفاهیم و تفسیر که این بخش اخیر باید روح جاری در همه انواع فعالیت‌های قرآنی را شکل دهد.

این داور مسابقات قرآن کریم اضافه کرد: به تعبیری نوک پیکان تمام فعالیت‌های سنتی و نوین قرآنی باید تجلی ذکر بودن قرآن کریم است و البته تحقق این هدف صعب‌الوصول جدیت مخلصانه همه دست‌اندرکاران امر را می‌طلبد.

وی با تأکید بر اینکه باید واقعاً به حلال مشکلات بودن آموزه‌های قرآنی معتقد باشیم یعنی بخش قالوا ربنا الله، افزود: در ادامه با جدیت همه راه‌های ممکن در تحقق این هدف متعالی را با یقین به وعده الهی پیگیری کنیم یعنی بخش ثم استقاموا.

این حافظ کل قرآن کریم در پایان تأکید کرد: در نهایت اینکه غایت فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها تذکرآفرینی و راهبرد تحقق آن استفاده از روش‌های ترکیبی و خلاقانه است.

انتهای پیام
captcha