ساختمان‌ها پرخطر در شیراز شناسایی شوند
کد خبر: 4065360
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

ساختمان‌ها پرخطر در شیراز شناسایی شوند

رئیس کمیسیون اقتتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به وسعت حادثه متروپل آبادان، خواستار شناسایی ساختمان‌های این چنینی در شیراز شد.

محمدحسن اسدی، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز که عصر دیروز، 29 خردادماه برگزار شد، ایراد فرمانداری به مصوبه شورای شهر درباره تشکیل کارگروه ویژه برای نظارت بر ساخت‌ وسازها  از سوی هیئت رئیسه مطرح شد که محمدحسن اسدی، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورا در این باره گفت: بعد از حادثه متروپل کل کشور دغدغه‌های خود را مطرح‌ کردند و شورای شهر شیراز نیز اعلام کرد.

وی گفت: با توجه به ساختمان‌های پرخطر زیادی که در شیراز وجود دارد؛ برخی از ساختمان‌‌ها هنوز پایان کار نگرفتند و برخی نیز مسائل ایمنی از جمله آسانسور استاندارد ندارد بنابر این شورای شهر طرح دو فوریتی داد که یک کارگروه ویژه تشکیل و ساختمان‌های پرخطر شناسایی شوند.

اسدی افزود: فرمانداری به این مصوبه شورا ایراد گرفته که این امر براساس قانون وظیفه شهرداری است؛ این موضوع هرچند درست است اما درباره برخی از ساختمان‌ها شهرداری به تنهایی توان برخورد ندارد و لازم است که برخی از نهادها و ادارات حاکمیتی نیز به شهرداری کمک کنند چون در غیر این صورت به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم بنابراین اصرار بر مصوبه شورا داریم.

پس از بحث در این باره بنا شد که برای رفع ایراد فرمانداری مصوبه به کمیسیون شهرسازی ارجاع شود و کمیسیون حقوقی نیز در کنار شهرسازی این مطلب را بررسی کند.

انتهای پیام
captcha