شفافیت در شورای شهر شیراز به عنوان میثاق‌نامه مشخص باشد
کد خبر: 4065363
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

شفافیت در شورای شهر شیراز به عنوان میثاق‌نامه مشخص باشد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر لزوم شفافیت و موافقت شورای ششم با این موضوع گفت: تقاضا دارم که شورا در این زمینه ورود کند و به عنوان میثاق‌نامه مشخص باشد چراکه برداشت‌ها از شفافیت متفاوت است و منجر به تفسیرهای متضاد می‌شود.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به گزارش ایکنا از فارس، در جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز که عصر دیروز، 29 خردادماه برگزار شد، طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا درباره تکلیف شهرداری به ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌ای با قابلیت ثبت مشکلات شهری، ایده‌های شهروندان، درج گزارش نارضایتی، اعمال نظرسنجی عمومی و تخصصی و درج انتقادات نسبت به فعالیت‌های شورا و شهرداری به تصویب رسید.

بر این اساس مقرر شد موضوع با قید یک فوریت جهت بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مشترک برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورا و هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شورا با محوریت کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارسال شود.

در همین راستا مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز با تاکید بر لزوم شفافیت و موافقت شورای ششم با این موضوع گفت: تقاضا دارم که شورا در این زمینه ورود کند و به عنوان میثاق‌نامه مشخص باشد چراکه برداشت‌ها از شفافیت متفاوت است و منجر به تفسیرهای متضاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجلس هم به صورت کلی این امر پیگیری می‌شود اما ضرورت دارد که شورا نیز ورود کند، گفت: راجع به سایت هر چند اکنون وقت گزارش نیست اما به واحد فناوری اطلاعات و شهرداری گلایه دارم که با یک حرکت لاک‌پشتی سایت شورا ۶ ماه طول کشیده است، این تحول و انقلاب کی قرار است در بدنه شهرداری رخ دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در محیطی از ابزارهای پیچیده و تکنولوژی هستیم اما شهرداری با مدل قرن ۱۹ اداره می‌شود سایت شورا هم شامل همین امر شده است و به صورت لاکپشتی جلو می‌رود. ۳ هفته است یک تیم جهادی پای کار آمدند و امیدواریم به سرعت تکمیل شود و سایت بالا بیاید و جایگزین سایت فعلی شود.

طاهری بیان کرد: تاکید دارم به عنوان یک عضو که سایت امانت‌دار مردم باشد و اعضای شوراهای سابق آرا و نظرات آنها در سایت دیده شود و این کار ارتباطی با استخدام جدید و غیره ندارد.

رضا محمدیان، عضو شورای شهر شیراز نیز در این باره گفت: شهرداری یک سامانه ۱۳۷ دارد و یک سایت شفافیت که با همین موضوع است، پیشنهاد می‌شود برای اینکه موازی کاری نشود این امر به کمیسیون برود و عملکرد شهرداری براساس سامانه ۱۳۷ و سایت مذکور بررسی شود و در راستای همان کار قبل باشد تا موازی‌کاری نشود.

انتهای پیام
captcha