حوزه ارتباطات بین‌المللی خود را تقویت کند
کد خبر: 4065845
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با مدیر حوزه:

حوزه ارتباطات بین‌المللی خود را تقویت کند

آیت‌الله نوری همدانی گفت: این مسئولیت امروز حوزه و دنیای اسلام است که معارف اهل بیت(ع) را به جهان معرفی کنند، حوزه باید ارتباط خود را در عرصه بین‌المللی تقویت کند و تعاملات با مراکز علمی دنیای اسلام و الازهر مصر پیگیری شود. 

آیت الله حسین نوری همدانی به گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله نوری همدانی، شامگاه 31 خرداد در دیدار آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به گزارش وی از دستاوردهای سفر به اروپا و دیدار با پاپ فرانسیس، از دیدارها و برنامه‌های اثربخش هیئت حوزوی به پنج کشور اروپایی تقدیر و تجلیل کرد و گفت: لازم است کمیته مشترکی از سوی حوزه علمیه و واتیکان معین و نتایج مصوبات سفر پیگیری شود.

وی در ادامه دنیای کنونی را دنیای پر آشوب برشمرد و افزود: دشمنان متحد شدند تا با اختلاف‌افکنی در میان مسلمانان آنها را به هم مشغول کنند. بخش زیادی از دشمنی دشمنان اسلام علیه جمهوری اسلامی متمرکز شده و در چنین شرایطی نسخه نجات‌بخش برای امت اسلامی، ایمان، باور صحیح و متعالی اسلامی، است.

این مرجع تقلید به موضوع مهدویت و گسترش آن و همچنین منجی‌گرایی در صحنه بین‌الملل اشاره و تاکید کرد: لازم است اخبار آخرالزمانی مورد مطالعه و بازخوانی قرار بگیرد و در حوزه‌های علمیه افرادی متخصص تربیت شوند که به مباحث مهدویت و آخرالزمانی بپردازند؛ چرا که ما امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم که نسبت به زمان ظهور آمادگی مضاعف پیدا کنیم.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید در حوزه درس‌های تحلیلی، خارج و تخصصی در خصوص مهدویت مطرح و فرهنگ و آموزه‌ها و گفتمان مهدویت در مجامع بین‌المللی مطرح شود.

وی با تاکید بر توجه و اهمیت فعالیت‌های بین‌المللی، گفت: این مسئولیت امروز حوزه و دنیای اسلام است که معارف اهل بیت(ع) را به جهان معرفی کنند، حوزه باید ارتباط خود را در عرصه بین‌المللی تقویت کند و تعاملات با مراکز علمی دنیای اسلام و الازهر مصر پیگیری شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی، تفسیری، فکری و معرفتی، افزود: باید حوزه گروه مطالعات تطبیقی میان حوزه و اهل‌ سنت ایجاد کند و به شبهاتی که در منابع تفسیری مثل، تفسیر طبری، ابن کثیر و... مطرح شده پاسخ دهند، و همچنین به گروهی از فضلای حوزه، آموزش داده شود که بتوانند معارف اهل بیت(ع) را در عرصه بین‌الملل ارائه کنند.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله اعرافی گزارشی از سفر خود و هیئت همراه به چند کشور اروپایی از جمله دیدار با پاپ فرانسیس و گفت‌وگوهای فی مابین ارائه کرد.

وی با تقدیر از رهنمودهای مراجع معظم تقلید، از حمایت حضرت آیت‌الله نوری همدانی در این سفر تقدیر کرد و گفت: در دیدار با پاپ فرانسیس، ظرفیت‌های علمی و معرفتی حوزه علمیه به وی معرفی شد که مورد استقبال گرم، صمیمی و احترام‌آمیز پاپ قرار گرفت و وی نیز سلام متقابل خود را به مراجع معظم و تقلید ابلاغ کرد.

انتهای پیام
captcha