اجرای طرح قرآنی «۱۴۵۵» در کانون‌های مساجد البرز
کد خبر: 4066420
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

اجرای طرح قرآنی «۱۴۵۵» در کانون‌های مساجد البرز

مدیر ستاد کانون‌های مساجد البرز از اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵ در قالب برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد.

حجت الاسلام کاظم شکری مدیر ستاد کانون های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از آغاز طرح اوقات فراغت تابستانه از ۱۰ تیرماه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد و گفت: این طرح در قالب‌های فرهنگی، هنری، اعتقادی و بصیرتی تا ۲۰ شهریورماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه گروه‌های نمایشی، سرود و آواها، خوشنویسی، فضای مجازی، کاریکاتور، انیمیشن، نقاشی و خوشنویسی از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، افزود: کلاس‌های هنری، تجسمی، نمایشی، اعتقادی، ورزشی و اردویی از بخش‌های طرح «مسجد مدرسه» تابستان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

این مسئول در ادامه از اجرای طرح 1455 در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: این طرح یکی از بزرگترین و فراگیرترین طرح قرآنی کشور است. در این طرح ۷۰ آیه از قرآن کریم انتخاب شده که طی آن هر هفته یکی از این آیات برجسته می‌شود.

شکری تصریح کرد: البته از آنجایی که شاید برخی از افراد نتوانند هر هفته، آیه هفته را حفظ کنند، می‌توانند یک آیه از این 70 آیه را که به‌صورت شعار قرآنی است به راحتی حفظ کنند؛ به‌عنوان مثال اگر بحث ولایت مطرح است یک آیه در مورد ولایت از آن هفته انتخاب خواهد شد که افراد می‌توانند به راحتی آن را حفظ کنند.

مدیرستاد کانون‌های مساجد البرز گفت: اصلی‌ترین رمز و راز این طرح ارتباط مردم با قرآن است که آن را به‌صورت مستمر و جاری ادامه پیدا کرده است و از یک ارتباط مناسبتی با قرآن به یک ارتباط روزانه ارتقا پیدا کرده است. این امر خلأیی است که در بدنه عمومی جامعه حس می‌شود و باید تلاش بیشتری برای انس با قرآن فراهم شود.

انتهای پیام
captcha