شهید بهشتی محور و استوانه نظام بود
کد خبر: 4067092
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷

شهید بهشتی محور و استوانه نظام بود

معاون قضایی دادگستری خراسان‌رضوی گفت: شهید بهشتی محور و استوانه نظام بود و هماهنگی در علم و عمل را می‌توان از دیگر خصوصیات وی دانست.

حجت الاسلام مهدی بصیری، معاون قضایی دادگستری خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی بصیری، معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی، شامگاه، 6 تیرماه در همایش گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر که با حضور جمعی از مسئولان دستگاه قضا، مسئولان و مردم در امام‌زاده سید حمزه(ع) کاشمر برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب از شهید بهشتی به‌عنوان متفکر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نام می‌برند.

وی تصریح کرد: امام راحل درباره چند نفر از شخصیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی سخنانی دارند که شهید بهشتی از جمله این بزرگان و شخصیت‌هاست که ایشان در وصفش فرمودند: بهشتی یک ملت بود برای ملت ما.

مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری خراسان رضوی، نظم در زندگی را از خصوصیات شهید بهشتی دانست و اظهار کرد: متأسفانه ما به نظم در زندگی خود خیلی توجه نداریم و بخشی از وقت را در بی‌نظمی هدر می‌دهیم. علی‌رغم اینکه ساعت کاری 7.5 تا 8 ساعت اعلام شده، اما اگر در ادارات، نهادهای حاکمیتی و دولتی بررسی کنیم بر اساس آنچه اعلام شده تقریباً دو ساعت کار مفید انجام می‌دهیم و باقی هدر می‌رود.

بصیری با اعلام اینکه شهید بهشتی محور و استوانه نظام بود، هماهنگی در علم و عمل را از دیگر خصوصیات وی دانست و افزود: شهید بهشتی از معدود انسان‌های روزگار است که علم و عمل او با هم هماهنگ بودند. وی آفت زندگی اجتماعی، نظام و حاکمیت را در این می‌دانست که روزی برسد که نوشته‌ها و صحبت‌ها با اعمال ما مطابقت نداشته باشند.

معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: علی‌رغم اینکه شهید بهشتی فردی انتقادپذیر بود، اما برخی مسئولان ما حاضر به پاسخگویی نیستند و این موضع خطرناک و زیان‌بار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این‌گونه با ارباب‌رجوع برخورد شود. بدون شک حل مشکلات ما به دست خود ملت و مدیران حل می‌شود و نباید در برابر مشکلات سر خم کرد.

بصیری گفت: وی تلخی برخورد صادقانه را بر شیرینی رفتار منافقانه ترجیح می‌داد، هیچ‌گاه چهره نفاق نداشت و موضع خود را به صراحت اعلام می‌کرد. آفت مهم در زندگی و نظام ما چهره نفاق است، مدیران نباید برای اینکه وضعیت را خوب جلوه دهند آمار منافقانه، کاذب و غیرواقعی ارائه دهند.

مسئول واحد نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری خراسان رضوی، با بیان اینکه اخلاص در عمل رکن زندگی شهید بهشتی بود، تصریح کرد: بالاترین خدمت این است که به جامعه، اندیشیدن را بیاموزیم و مردم باید بدانند که سرنوشتشان را خودشان تعیین می‌کنند.

وی اعتقاد راسخ به ولایت فقیه را از دیگر خصوصیات بارز شهید بهشتی دانست و گفت: شهید بهشتی تندیس مظلومیت و مظهر عدالت علوی است، بهشتی عاشق شهادت بود. شهید بهشتی و یاران باوفایش به مثابه شهدای جنگ احد هستند، در آنجا پیامبر اکرم(ص) 72 یار پاک را مظلومانه از دست دادند و در اینجا هم انقلاب، رهبری و کشور ما به همان وضعیت 72 یار را از دست دادند.

انتهای پیام
captcha