دشمن به دنبال غارت منابع یمن است
کد خبر: 4069164
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸
رهبر انصارالله یمن:

دشمن به دنبال غارت منابع یمن است

عبدالملک بدرالدین حوثی در دیدار با بزرگان استان جوف با بیان اینکه ائتلاف متجاوز قصد اشغال این استان را دارد، غارت منابع نفت یمن و جلوگیری از پیشرفت این کشور را دلیل تمرکز دشمن بر این استان توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، عبدالملک بدرالدین حوثی، رهبر انصارالله یمن در دیدار شیوخ و بزرگان استان جوف تأکید کرد: این استان در سال‌های قبل به خاطر سیاست‌های رژیم سابق محروم واقع شد، حال آنکه اگر فرصت‌ها و ثروت‌های موجود در این استان به‌خوبی استفاده می‌شد، وضع کشور به‌گونه‌ای دیگر بود و وضعیت این استان نیز بهتر می‌شد.

الحوثی افزود: رژیم گذشته در استان الجوف اقدام به فتنه‌انگیزی و دامن زدن به اختلافات  قبیله‌ای می‌کرد تا توان مردم کاهش یابد، اگر آن رژیم به این استان اهمیت می‌داد، الجوف می‌توانست در  مقام نخست پیشرفت باشد و در توسعه کشور نیز سهیم شود.

وی با بیان اینکه استان الجوف هزاران شهید تقدیم کرده است و سهم بسزایی در مقابله با متجاوزان داشته است، اظهار داشت: وقتی ائتلاف در الجوف استاندار مشخص کرد، یک افسر سعودی را در کنار آن به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی تعیین کرد.

رهبر انصارالله یمن در پایان تأکید کرد: ائتلاف متجاوز بر آن بود که تصمیم‌گیری برای یمن در خارج از کشور یعنی از سوی عربستان، امارات، آمریکا و رژیم اسرائیل انجام شود، از این‌رو تلاش می‌کرد این کشور را اشغال کند و آن را تحت سیطره بیگانگان قرار دهد تا ما مردمی بدون استقلال و کرامت باشیم، اگرچه با مقاومت مردم در این راه شکست خورد.

انتهای پیام
captcha