واکنش فعالان شبکه‌های اجتماعی در پی توهین به دانش‌آموزان محجبه در فرانسه
کد خبر: 4069876
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

واکنش فعالان شبکه‌های اجتماعی در پی توهین به دانش‌آموزان محجبه در فرانسه

توهین مدیر یک مدرسه در فرانسه به دو دانش آموز محجبه با واکنش اعتراضی فعالان شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری استپ، سازمان هماهنگی مبارزه با اسلام‌هراسی در اروپا در حساب توئیتر خود اعلام کرد که مدیر یک مدرسه فرانسوی به دو دانش آموز مسلمان محجبه به اتهام ترویج اسلام توهین کرد و از آنها خواست که سر خود را پایین بیاندازند.

طبق اعلام این سازمان، فیلم منتشر شده از این حادثه حاکی از آن بود که مدیر مدرسه، «لیا» و دوستش را صدا زده و از آنها خواسته است که پشت سر دانش‌آموزان راه بروند و به دلیل اینکه روسری سرشان است، سرشان را پایین بیاندازند؛ زیرا آنها سایر دانش آموزان را به دین اسلام دعوت می‌کنند و مدیر از این طریق سعی داشته به این دو دانش‌آموز در مقابل بقیه دانش آموزان توهین کند.

لیا در حین ارائه سند توهین مدیر مدرسه به سازمان هماهنگی گفت که به دلیل ظلمی که به او شده درصدد فیلمبرداری از این حادثه شده است؛ لیا همچنین گفت که مدیر به دلیل اینکه او و دوستش محجبه بودند آنها را با عبارات توهین آمیزی خطاب قرار داده است.

به دنبال انتشار این ویدئو، فعالان در شبکه‌های اجتماعی همبستگی خود را با لیا و دوستش اعلام و تأکید کردند که مدیر با برخورد خشن و بی ادبانه خود به عمد خواسته آنها را مورد آزار و اذیت و توهین قرار دهد.

فرانسه در سال 2004 حجاب را در کلاس‌های درس مدارس و دانشگاه‌ها و در سال 2010 پوشیه را برای زنان مسلمان در خیابان‌ها ممنوع کرد.

انتهای پیام
captcha