مقابله با فعالان ضد اسلام‌هراسی در فرانسه
کد خبر: 4075089
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

مقابله با فعالان ضد اسلام‌هراسی در فرانسه

کمیته وزارتی مقابله با جنایت و افراط‌گرایی دولت فرانسه در سلسله پیام‌هایی در توئیتر، فعالان ضد اسلام‌هراسی را مورد هجوم قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، فائزه بن‌ محمد، خبرنگار خبرگزاری آناتولی از جمله افرادی است که در این توئیت‌ها مورد هجمه قرار گرفت و این موج هجمه پس از آن انجام شد که فعالان ضد اسلا‌م‌هراسی همبستگی خود را با «حسن ایکوسین»، امام جماعت مراکشی که مسئولان فرانسوی پنج‌شنبه گذشته به ادعای ترویج نفرت‌افکنی و ارتباط با جماعت اخوان‌المسلمین و سلفی‌ها حکم به تبعید او دادند، اعلام کردند.

کمیته وزارتی مقابله با جنایت و افراط‌گرایی دولت فرانسه در این باره اعلام کرد: «مروان محمد»، مدیر سابق انجمن مقابله به اسلام‌هراسی در فرانسه(CCIF) برای تبلیغ شعارهای ضد سکولار و تحریک رویارویی مسلمانان و دیگر شهروندان فرانسوی تلاش می‌کند.

این کمیته همچنین «بلال ریگی» بنیانگذار سازمان خیریه «امت» را نیز مورد هجمه قرار داد و اعلام کرد: وی با سرپرست یکی از دانش‌آموزان برای بسیج به منظور محاکمه «ساموئل پتی»، معلم اهانت‌کننده به پیامبر(ص) همدردی کرده است، ساموئل در اکتبر 2020 در یکی از مناطق پاریس به دلیل نمایش تصاویری توهین‌آمیز به پیامبر(ص) ترور شد و به قتل رسید.

کمیته مذکور درباره «فائزه بن محمد»، خبرنگار و فعال رسانه‌ای تأکید کرد وی در صفحات شخصی خود در توئیتر اعلام کرده که حسن ایکوسین، امام جماعت مراکشی از تهمت‌های وارده از سوی وزارت کشور فرانسه مبراست.

این در حالی است که کاربران توئیتر فشار کمیته وزارتی مقابله با جنایت و افراط‌گرایی فرانسه علیه شخصیت‌های اسلامی و سرکوب آنان به دلیل افکار سیاسی و دینی را محکوم کردند.

«فرانسوا بورگات»، کارشناس سیاسی نیز ضمن انتقاد از فعالیت‌های این کمیته در توئیتی گفت: ما هم ممکن است در آینده هدف بعدی باشیم؛ این در حالی است که اتهامات علیه فائزه بن محمد(خبرنگار آناتولی) در کشوری که از آزادی بیان بهره می‌برد، بسیار خطرناک است.

انتهای پیام
captcha