سلام فرمانده این‌بار به زبان ترکمانی در کرکوک عراق + فیلم
کد خبر: 4070638
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

سلام فرمانده این‌بار به زبان ترکمانی در کرکوک عراق + فیلم

نوجوانان دختر و پسر ترکمان عراق در بزرگترین اجتماع خود در منطقه تازه خورماتو استان کرکوک سرود سلام فرمانده را که پیش از این نسخه عربی آن با نام «سلام یا مهدی» در کشورهای عربی اجرا شده به روی صحنه برده و عشق و ارادت خود را به مولای عصر و صاحب الزمان، حضرت مهدی(عج) ابراز کردند. تک‌خوان این سرود به زبان ترکمانی سیدصادق موسوی و شاعر این قطعه رجب بربر اوغلو است که در کلیپ زیر مشاهده می‌کنید.

اجرای سرود سلام فرمانده در کرکوک عراق

به گزارش ایکنا، ترکمان‌های عراق (ترکی استانبولی: Irak Türkmenleri/Irak Türkleri‎) که همچنین ترک‌های عراق یا عراق تورکلری نامیده می‌شوند، یک گروه قومی در عراق از شاخه ترک‌های آناتولی بوده و به‌طور عمده سکونت‌گاه آنان در شمال عراق و دارای روابط نزدیک فرهنگی و زبانی با ترکیه و آذربایجان هستند.

عموم ترکمان‌ها به زبان ترکی آذربایجانی با لهجه کرکوکی صحبت می‌کنند و مسلمان شیعه و سنی هستند.

تازه خورماتو یک منطقهٔ مسکونی در عراق است که در استان کرکوک واقع شده‌ است.

بعد از حمله داعش به عراق و همراهی به موقع و برادرانه جمهوری اسلامی ایران با مردم و دولت عراق در مبارزه با داعش، اکثريت مردم عراق خصوصاً اهالی مناطق شیعه‌نشین علاقه ويژه‌ای به جمهوری اسلامی ایران پیدا کرده‌اند. به روایت اهالی تازه خورماتو، همان روزهایی که کرکوک در خطر سقوط بود و ترکمان‌ها و پیشمرگه‌های کرد اسلحه کافی برای دفاع از خود نداشتند، هواپیمایی ایرانی پر از اسلحه و مهمات در فرودگاه نظامی کرکوک فرود می‌آید و نیروهای مردمی با همان اسلحه‌ها و فشنگ‌ها، جلوی هجوم داعش را سد می‌کنند.

سلام فرمانده به زبان ترکمانی

انتهای پیام
captcha