رابطه عربستان با دشمن صهیونیستی هتک حرمت مسجدالاقصی است
کد خبر: 4071073
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
سخنگوی حماس:

رابطه عربستان با دشمن صهیونیستی هتک حرمت مسجدالاقصی است

حماس با بیان اینکه اقدام عربستان در پیشبرد روند سازش با رژیم صهیونیستی زیر پاگذاشتن حرمت قبله نخست مسلمانان است، بر اراده شکست‌ناپذیر مقاومت در برابر تروریسم اشغالگران تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نسبت به باز شدن حریم هوایی عربستان به روی پروازهای رژیم صهیونیستی ابراز تأسف کرد.

جهاد طه، سخنگوی حماس در اظهاراتی خبری گفت: اقدام عربستان سعودی در راستای اعلامیه روز قدس است که روز پنحشنبه، 23 تیر در قدس اعلام شد، به طوری که به نظر می‌رسد گشودن حریم هوایی عربستان به روی تل‌آویو پاداشی برای رژیم اشغالگر است.

در دومین دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیست و سوم تیر ماه(پنجشنبه) بیانیه‌ای موسوم به اعلامیه قدس به امضا رسید که بی‌توجهی کامل به فلسطینیان، عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای منطقه و مقابله با تهران از محورهای این اعلامیه بود.

رابطه عربستان با دشمن امت اسلامی زیر پاگذاشتن حرم قبله نخست مسلمانان است/آماده

طه تصریح کرد: حماس بار دیگر بر مخالفت خود با تمام اشکال عادی‌سازی و رابطه با دشمن امت اسلامی تأکید می‌کند، رژیمی که فجیع‌ترین جرایم یهودی‌سازی و شهرک‌سازی را مرتکب می‌شود و حرمت نفس و مقدسات و در رأس آن قبله نخست و سومین حرم شریف مسلمانان را زیر پا می‌گذارد.

اسرائیل نمی‌تواند اراده مقاومت را از ملت فلسطین سلب کند

حازم قاسم، سخنگوی حماس نیز حمله هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به نواز غزه و به وحشت انداختن مردم بی پناه این منطقه را در راستای جرایم و رفتار تروریستی این رژیم خواند که در هیچ کجا متوقف نمی شود.

سخنگوی حماس گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی با همه ابزارهای تروریسم و با پشتیبانی آمریکا هم نمی‌تواند اراده ملت صبور و مقاومت قهرمان ما را در هم شکند و ما به مقاومت و مبارزه مشروع تا بیرون راندن رژیم اشغالگر از همه خاک فلسطین ادامه خواهیم داد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه حدود هشت موشک به پایگاه «شهداء النصیرات» مقاومت در نوار غزه شلیک کردند.

همچنین قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی به سمت قایق ماهیگیران فلسطینی در شمال نوار غزه تیراندازی کردند. در عین حال مقاومت فلسطین با ضد هوایی به سمت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تیراندازی کرده است.

 در همین حال ارتش رژیم موقت صهیونیستی بامداد امروز، 25 تیر از به‌صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین هم‌مرز با نوار غزه خبر داد.

به گزارش رسانه‌ها، چند فروند راکت به سمت شهرک‌های «اشدود» و «عسقلان» در جنوب فلسطین اشغالی شلیک شده است.

فلسطین الیوم اعلام کرد که در پی شلیک دو راکت از غزه به عسقلان شهرک‌نشینان صهیونیست از وحشت به پناهگاه‌ها هجوم آوردند که در نتیجه آن دست‌کم سه نفر مصدوم شدند.

رابطه عربستان با دشمن امت اسلامی زیر پاگذاشتن حرم قبله نخست مسلمانان است/آماده

فلسطینی‌ها طی روزهای گذشته با برپایی تجمع‌ها و تظاهرات‌های متعدد در مناطق مختلف غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی، سفر بایدن به منطقه و جانبداری وی از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

رئیس جمهور آمریکا که در ادامه سفر منطقه‌ای خود شب گذشته وارد جده شده بود، بامداد شنبه در نشست خبری در هتل محل اقامت خود در جده شرکت کرد.

بایدن در این نشست گفت: به لطف مشورت با سران سعودی، ما توانستیم حریم هوایی عربستان سعودی را به روی همه خطوط هوایی باز کنیم.

انتهای پیام
captcha