بازدید 2 هزار غیرمسلمان از مسجد حیدرآباد هند
کد خبر: 4072543
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱

بازدید 2 هزار غیرمسلمان از مسجد حیدرآباد هند

مسجدی در حیدرآباد هند با دعوت از غیرمسلمانان برای بازدید، قصد دارد آنها را با عقاید اسلامی آشنا و سوء تفاهم‌ها درباره اسلام را در این کشور برطرف کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آوازدویس، در زمانی که تلاش می‌شود هندوها و مسلمانان را به نام دین تفرقه بیندازند، مساجد، مرکز نماز جمعه مسلمانان در حال تبدیل شدن به مکان‌های عام المنفعه هستند که خدمات متعددی را به مردم ارائه می‌دهند، بدون اینکه هیچ تبعیضی بر اساس دین یا طبقه اجتماعی قائل شوند.

مساجد حیدرآباد در حال تبدیل شدن به مراکز خدماتی ارائه دهنده فضای مراکز آموزشی و بیمارستانی و مهمتر از آن وحدت و وفاق در جامعه هستند. بر اساس برنامه‌ای موسوم به «مسجد درشان» که توسط کمیته مدیریت مسجد و عیدگاه گوتلا بیگم پیث برگزار می‌شود، افراد سایر مذاهب برای آشنایی با مکان عبادت و عقاید اسلامی به مسجد مراجعه کنند.

حدود 2 هزار غیر مسلمان از این فرصت برای بازدید از مسجد و تعامل با مدیریت آنجا استفاده کرده‌اند. در این برنامه مدحپور جاگدشور گاوراو مدیر این برنامه و آک خان مشاور امور اقلیت‌ها در دولت تلانگانه حضور داشتند.

خطیب مولانا عبدالرحمن، امام مولانا حافظ محمد جنید رشدی، نایب امام مولانا اسماعیل، مسئول کمیته مدیریت احمد نواز خان، محمد ریاض الدین و عبدالنصیر به بازدیدکنندگان خوش آمد گفتند و برای آنان صبحانه ترتیب دادند.

مسئولان کمیته مسجد اعلام کردند که از طریق این برنامه می‌خواهند محبت بین پیروان همه ادیان را ترویج کنند و سوءتفاهم‌های مرتبط با اسلام به عنوان یک دین را برطرف کنند. آنها همچنین به سوالات زیادی در مورد برداشت خود از اسلام پاسخ دادند. تلاش برگزارکنندگان با هدف ارتقای روحیه عشق، انسانیت و ایثار است.

جاگدشور گاور گفت برادران و خواهران غیر مسلمان از برگزاری چنین برنامه‌ای در مسجد ابراز خوشحالی کردند. چنین برنامه‌هایی برای درک دین یکدیگر مهم است.

او افزود که چنین برنامه‌هایی باید در همه مکان‌های مذهبی برای درک یکدیگر و ترویج فرهنگ همزیستی و هماهنگی جمعی برگزار شود.

اکثر شرکت کنندگان گفتند که برای اولین بار به مسجد رفته‌اند. آنها با ابراز خوشحالی از حضور در مسجد، ابراز تمایل کردند که چنین برنامه‌هایی در مکان‌های دیگر برگزار شود.

آک خان، مشاور امور اقلیت‌های دولت تلنگانه گفت که ابتکار مقامات مسجد عالمگیر قابل ستایش است. وی گفت: چنین برنامه‌هایی در جهت همزیستی ادیان مهم است.

انتهای پیام
captcha