دوقطبی‌سازی «باحجاب ـ بی‌حجاب» مسئله امنیتی است نه پدیده فرهنگی + صوت
کد خبر: 4073146
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
محمدکاظم انبارلویی:

دوقطبی‌سازی «باحجاب ـ بی‌حجاب» مسئله امنیتی است نه پدیده فرهنگی + صوت

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ایجاد دوقطبی «باحجاب ـ بی‌حجاب» را یک پروژه دست‌ساخته سرویس‌های امنیتی دشمن با بازیگری جریانات پلید سازمان‌یافته هنجارشکن دانست و گفت: در واقع با یک مسئله امنیتی، نه یک پدیده فرهنگی، مواجه هستیم در حالی که در جشن ده کیلومتری غدیر شاهد حضور همه اقشار مردم اعم از باحجاب و کم‌حجاب در کنار هم برای جشن و شادمانی بودیم.

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره حاشیه‌های اخیر ایجادشده در خصوص مسئله حجاب و نحوه مواجهه صحیح با این مسئله گفت:‌ ابتدا باید دید این دوقطبی «باحجاب ـ بی‌حجاب» از کجا ریشه گرفته است. اخیرا شاهد خلق یک سرود ملی ـ بین‌المللی به نام «سلام فرمانده» بودیم که فرهنگ تشیع و مهدویت را در داخل کشور و خارج از مرزهای کشور، از هیمالیا تا مدیترانه را به عنوان قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران نشان داد. دومین رویداد، مراسم مهمانی ده کیلومتری مردم تهران و جشن غدیر مردم سایر شهرها بود که نشان‌دهنده علاقه مردم به اهل بیت(ع) و شادمانی و نشاط ملت برای حضور در این جشن علوی بود اما واکنش دشمن نسبت به خلق چنین فضایی در داخل و خارج کشور، ایجاد یک دو قطبی به نام «باحجاب ـ بی‌حجاب» بود تا ذهن مردم را مشغول به این مسئله کنند.

وی افزود: ملت ایران مسلمان هستند و حجاب هم حکم قرآن و لازمه زیست زهرایی و نبوی در حکومت اسلامی است. به عبارتی حجاب ربطی به جمهوری اسلامی ندارد و مربوط به قرآن و آموزه‌های اسلامی است. این دوقطبی توسط سرویس‌های امنیتی دشمن و جریانات پلید سازمان‌یافته و برخی عناصر فرهنگی شکل می‌گیرد و برخی را برای کشف حجاب و رواج بی‌حیایی اجیر می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


انبارلویی با بیان اینکه این دو‌قطبی‌سازی و بازیگران این پروژه را باید به مثابه یک مسئله امنیتی نگریست، نه یک پدیده فرهنگی، گفت: در همین جشن ده کیلومتری اقشار مختلفی از مردم که برخی از آنها بعضا حجاب اسلامی مدنظر را نداشتند در کنار هم حضور پیدا کردند و عید و فرهنگ غدیر را تکریم کردند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه ابراز کرد: این جریان مزدور و متجاهر به فسق که براساس یک مأموریت عمل می‌کند، قطعا پس از مدتی تحت فشار افکار عمومی نقش خود را از دست می‌دهد و حامیان مالی بیرونی این جریانات هنجارشکن که در جهت بی‌حیایی هزینه می‌کنند، با مشاهده بی‌نتیجه بودن این پروژه، آن را رها می‌کنند.

سیاست سوژه‌یابی دشمن

انبارلویی درباره ضرورت آموزش و توجیه نیروهای انتظامی درباره نحوه مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی برای بستن راه فضاسازی رسانه‌های خارجی گفت: دشمن قطعا همیشه دنبال سوژه‌یابی است. نیروهای مسئول آموزش‌های لازم را دیده‌اند اما ممکن است به خاطر یک غفلت یا قصور تعداد محدودی اتفاقات نادرستی بیفتد. این سوژه‌ها باعث نمی‌شود فضاسازی دشمنان برای تحت‌الشعاع قرار دادن بسط و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اثرگذار شود.

انبارلویی درباره آفت سلیقه‌گرایی و نبود یک رویه واحد در نحوه مواجهه با بدحجابی از جمله مطرح شدن مباحثی مانند محرومیت افراد بدحجاب از دریافت برخی خدمات شهری و اجتماعی گفت: هر چه جلوتر می‌رویم شرح وظایفی که بیان‌کننده وحدت رویه نیروها و دستگاه‌ها در خصوص فرهنگ عفاف و حجاب است، بیشتر می‌شود و با ابلاغ این دستورالعمل‌ها، عملکرد نیروها در راستای اجرای این قانون و صیانت از حقوق شهروندان ارتقا پیدا می‌کند.

اولویت‌بندی مسائل، نه رهاسازی

انبارلویی درباره پاسخ به این شبهه فراگیر که در شرایطی که کشور دچار مشکلات اقتصادی است، چرا حاکمیت بر مسئله حجاب تمرکز پیدا کرده است، گفت: این یک مغلطه است که بارها توسط نخبگان به آن پاسخ داده شده است. کاملا واضح است به هر مشکلی باید در جایگاه خود توجه کرد و به اندازه به آن بها داد و آن را حل کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد:‌ اگر این مغلطه را بپذیریم به این معناست که همه مشکلات به قوت خودش باقی بماند زیرا حل هر مشکلی موکول به حل مشکل دیگر می‌شود در حالی که اینها ربطی به هم ندارند. حاکمیت وظایف متعدد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و هر نهاد و دستگاهی نیز وظیفه مشخص خود را دارد که باید در آن راستا عمل کند و برنامه داشته باشد.

انبارلویی اظهار کرد: امروز دولت و مجلس هم موظف به حل مشکلات معیشتی و اصلاح ساختارهای اقتصادی هستند و هم باید در خصوص ناهنجاری‌های فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، مسائل بین‌المللی و هزاران مسئله دیگر طرح و برنامه داشته باشند و نمی‌توان فقط یک یا چند دستورکار مشخص را برای آنها تعریف کرد و بقیه مسائل را به حال خود رها کرد.

کد

وی با بیان اینکه این نگاه اصلا با منطق حکمرانی و کشورداری در هیچ کجای جهان تطابق ندارد، گفت: البته مسائل را می‌توان اولویت‌بندی و اهم و مهم کرد اما نمی‌توان به طور کل فقط بر چند مسئله خاص تمرکز کرد و سایر مشکلات و مسائل را رهاسازی کرد.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام
captcha