پوستر کنگره سراسری شعر عاشورا در الیگودرز رونمایی شد
کد خبر: 4073516
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

پوستر کنگره سراسری شعر عاشورا در الیگودرز رونمایی شد

پوستر گنگره سراسری شعر عاشورا با عنوان «حنجره‌های سرخ» طی مراسمی امروز، چهارم مرداد در تالار کمال مجتمع فرهنگی ـ هنری سیمرغ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز رونمایی شد.

برگزاری کنگره ملی «حنجره‌های سرخ» در الیگودرزبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز، پوستر گنگره سراسری «حنجره‌های سرخ» طی مراسمی با حضور امام‌جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران و هنرمندان الیگودرز امروز، چهارم مرداد در تالار کمال مجتمع فرهنگی ـ هنری سیمرغ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم میثم محتشم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بهترین راه انتقال مفاهیم ناب اسلامی و انگیزه‌ها و تأثیرات قیام سرخ عاشورا، از کانال فرهنگ و هنر است، گفت: برگزاری برنامه‌های مذهبی می‌تواند تأثیرات بسزایی در سطح جامعه و به‌ویژه در میان جوانان ایجاد کند.

وی افزود: متأسفانه به‌دلیل کمبود و عدم تخصیص اعتبارات چندین سال موفق به برگزاری کنگره سراسری شعر عاشورا نشدیم و امسال ششمین کنگره سراسری شعر عاشورا پس از ۱۱ سال چشم‌انتظاری، با پیگیری‌ها و تلاش‌های به‌عمل آمده و با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به میزبانی شهرستان الیگودرز در شهریورماه سال‌ جاری برگزار می‌شود.

محتشم اضافه کرد: کنگره شعر عاشورایی در سال‌های گذشته برکات فرهنگی و معنوی فراوانی برای این شهرستان داشته و خلأ برگزاری آن در طی چند سال گذشته کاملاً مشهود بوده است.

وی افزود: این سوگواره یکی از مهمترین برنامه‌های ادبی عاشورایی کشور بود که پنج دوره آن در دهه ۸۰ و اوایل ۹۰ به میزبانی شهرستان الیگودرز برگزار شد و مورد استقبال چشمگیر شاعران کشور قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز گفت: امیدواریم امسال با همدلی مسئولان و مردم فرهنگ‌مدار و دلدادگان مکتب عاشورا این برنامه نیز با صلابت هرچه تمام تر برگزار شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مهدی سرلک، امام‌جمعه الیگودرز ضمن قدردانی از برگزارکنندگان برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در سطح شهرستان الیگودرز، گفت: دو ویژگی بارز و حیاتی شیعه، حماسه حسینی و انتظار فرج است و حماسه سیدالشهدا(ع)، موتور محرکی است که همواره تاریخ، خون حماسه و شور و شعور را در شیعه تزریق می‌کند و انتظار فرج، روحیه شیعه را در برابر لطمات و صدمات حفظ می‌کند.

وی افزود: بهترین راه برای انتقال مفاهیم انسانی و الهی به جامعه و ایجاد فرهنگ‌سازی، انتخاب زبان هنر است و هر نویسنده، خطیب و شاعری که عاری از هنر باشد قادر نخواهد بود تأثیری را بر مخاطب خود بگذارد.

امام‌جمعه الیگودرز با بیان اینکه در این زمینه متصدیان عرصه فرهنگ و هنر دغدغه‌مند هستند که فرهنگ را به کانون‌های معرفت سوق دهند، اضافه کرد: یکی از کانون‌های معرفت، فرهنگ عاشوراست که این حرکت ارزشمند زمینه همه خوبی‌های عالم خواهد شد.

وی افزود: ارادت به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در دل شیعیان فرصتی برای ابراز عاطفه و عشق و محبت، اندیشه‌ورزی، علم و معرفت نسبت به این وجود مقدس است و قیام عاشورا زمینه خوبی برای ساماندهی حرکت‌های مصلحانه تاریخی و نقطه آغازین حرکت‌های بزرگ و جنبش‌های فراگیر است.

سرلک در خاتمه گفت: روز عاشورا روز پیوند با فرزند امام حسین(ع)، امام زمان(عج) است؛ این وعده خداست که ظهور،  مقدمه‌اش ظهر عاشوراست.

در پایان این مراسم با حضور پیشکسوتان شعر الیگودرز و با حضور مسئولان از پوستر ششمین کنگره سراسری شعر عاشورا به طراحی مرتضی آذرفر رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha