اجرای 60 ویژه‌برنامه محرم در بقاع متبرکه لرستان
کد خبر: 4074335
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

اجرای 60 ویژه‌برنامه محرم در بقاع متبرکه لرستان

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان از اجرای 60 ویژه‌برنامه همزمان با ایام ماه محرم در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: در ایام محرم بیش از 60 روحانی به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام عباس زاده معاون اوقاف وامور خیریه استان لرستانحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌‌وگو با ایکنا از لرستان در تشریح برنامه‌های این نهاد همزمان با ایام ماه محرم، اظهار کرد: قیام سید و سالار شهیدان باعث حفظ و تثبیت جایگاه اسلام شد. در حادثه عاشورا، اهل‌ بیت پیامبر(ص) در اوج مظلومیت و با لب تشنه به شهادت رسیدند؛ لحظه به لحظه عاشورا، درس گذشت، وفاداری، ایثار، جانبازی و آزادگی است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی اوقاف و امور خیریه استان در قالب بصیرت عاشورایی برای ایام محرم، گفت: در این راستا بیش از 60 روحانی و مبلغ برای گفتمان‌‌سازی قیام امام حسین(ع) به نقاط مختلف استان اعزام شدند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان برگزاری مراسم تجمع عزاداران سیدالشهدا(ع) همزمان با سالروز ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا در بقاع متبرکه شهرستان الیگودرز را از دیگر برنامه‌های این طرح برشمرد و بیان کرد: در شب دوم محرم نیز این مراسم با عنوان «لبیک یا حسین» در جوار امامزاده محمد بن حسن(ع) این شهرستان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در لرستان اشاره کرد و افزود: این مراسم در نخستین جمعه ماه محرم همراه با برنامه‌های مختلف فرهنگی در حسینیه قمر بنی هاشم(ع) الشتر برگزار می‌شود.

عباس‌زاده با بیان اینکه دو برنامه «احلی من العسل» و همایش «نوجوانان حسینی» از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی است، اضافه کرد: این برنامه‌ها نیز در حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) شهرستان بروجرد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان با تأکید بر اینکه نماز ظهر روزهای تاسوعا و عاشورا با حضور عزاداران به‌صورت جماعت در حرم امامزادگان لرستان اقامه خواهد شد، تصریح کرد: در کنار مجالس عمومی اقامه عزای امام حسین(ع) در حرم امامزادگان، ویژه‌برنامه خیمه‌های معرفت نیز با غرفه‌های متنوع در بقاع متبرکه استان به عزاداران خدمات فرهنگی خود را ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در روز دوازدهم ماه محرم همایشی ویژه بانوان با عنوان «رهروان زینبی» در حرم امامزاده زید بن علی(ع) خرم‌آباد برگزار می‌شود، تصریح کرد: همه ویژه‌برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha